Magyar Gyógyszerészi Kamara – értékvédő érdekvédelem
H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés akadálymentes verzió
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
 Elfelejtett jelszó
 Regisztráció
GYIK
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
2015. 02. 26.
Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar közleménye a továbbképzési időszak lezárásának rendjéről
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyelő
2017. 10. 21.
Képzés és vizsga az EESZT felhasználóknak - weborvospro.hu
2017. 10. 19.
Az egészségügyi személyes adatokkal való kereskedelem az egyik legnagyobb biznisz - technokrata.hu
2017. 10. 18.
A biztonság, a hatékonyság és a kényelem területén jelenthet előrelépést az e-egészségügyi rendszer - kormany.hu
2017. 10. 18.
Egyre több a kibertámadás az egészségügyben - Világgazdaság
Szolgáltatások
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
2012. 07. 18.
Tájékoztató a Kamara és az MKB Biztosítók közötti megállapodásról
2015. 10. 20.
Az OTP Bank ajánlata MGYK tagok részére
2015. 10. 16.
Tájékoztató a Volvo és az MGYK közti megállapodásról
2014. 07. 17.
Tájékoztató a MOL és a Kamara között kötött megállapodásról

 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

Növényigyógyszer.hu

MOL-MGYK tájékoztató!

Biztosítási ajánlatkérés!

 

 Vodafone

Bannerek

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Nyomtatható változat
Hetényi László: Távolodó bizalom….

Hetényi László: Távolodó bizalom….

Amikor belépett a gyógyszertárba, a megszokott halk, ám jól érhető módon köszönt, de nem érkezett a mindig mosolygós válasz. Már ez kissé elbizonytalanította. Egyedül volt. Sem beteg, sem a gyógyszerésznő nem volt éppen ott. Lassan körbe nézett. A kis asztalon ott volt a vizes kancsó a poharakkal, de körülötte rendezetlenül színes prospektusokat, egy állványon plakátokat látott, az üvegfal mögötti polcokon mindenféle termék, vitaminok, fogyasztószerek, étvágyjavítók kínálták magukat. Bizonytalansága tovább nőtt. Hol tudom kiváltani a gyógyszereimet? – gondolta. Jó napot kívánok! – hallatszott ekkor egy kedves női hang. A gyógyszerésznő barátságosan, udvariasan kiadta a gyógyszereit, pontosan ráírta a dobozokra az adagolást, majd elköszönt. Az idősebb úr megköszönte, elköszönt és szomorúan kiment a gyógyszertárból. Nem tudta ekkor még, hogy mit, de valamit hiányolt. Hazafelé menve elment a régi, de néhány hete véglegesen bezárt gyógyszertára előtt. Itt érezte meg, hogy mit nem kapott meg ebben az új gyógyszertárban. Hova lett az ő gyógyszerésze, akivel meg lehetett beszélni a betegsége és a gyógyszer szedésének fontos, vagy apró részleteit? Hova lett az a szép gyógyszertár, ahol tudta és érezte, törődnek vele, ahol nem kínáltak neki a gyógyuláshoz szükséges gyógyszereken kívül más terméket?

Ez a történet igaz is lehet? Talán igen, talán nem.

A gyógyszertár biztonságot, bizalmat és minőséget ad a betegeknek. Felelősségteljes hivatásnak tekintjük mindennapi feladatainkat. A gyógyszerhez és a terápiához értő szakemberek vagyunk. Mindig, minden esetben azok vagyunk? Ma még a betegek bizalommal vannak irántunk, de lassan távolodunk ettől a bizalomtól! Távolodunk, vagy távolítanak? Mindkét eset rossz. Mentséget pedig ne keressünk! A táraasztal mögött álló gyógyszerész az egyik legnemesebb és egyben a legnehezebb egészségügyi szolgálatot végzi. Nem kereskedelmi gyakorlat, nem üzleti tevékenység. Még akkor sem, ha sokan annak gondolják és arra akarnak megtanítani, rávenni, hogy a patikába betérő sose menjen ki anélkül, hogy valamit nem vásárol. Még akkor sem, ha ma gazdaságilag és pénzügyileg katasztrofális helyzetbe került a gyógyszertárak nagy része. Ajándékkal, bonussal, nyereményjátékkal nem lehet bizalmat kiérdemelni. A gyógyszertár és a gyógyszerész az egészség érdekében tett felelős szolgálatot nyújt, ezért szerepét erkölcsi érték és nem üzleti haszon határozza meg.

A gyógyszerek hatásának, alkalmazásának ismerete megkönnyíti a fegyelmezett és együttműködő, pontos gyógyszerszedést, azaz a helyes és hatékony gyógyszeres terápiát, aminek értéke és nem ára van. A beteg egészségtudatos magatartása kialakításában nagy lehetősége, de egyben felelőssége is van minden gyógyszerészdoktornak, függetlenül attól, hogy vezeti vagy irányítja a gyógyszertárat, illetve gyógyszerészként dolgozik ott. A szakmai, hivatásrendi hitelesség, a magas szintű gyógyszerészi szakértelem, a gyógyszer és a gyógyszeralkalmazás pontos ismerete mellett elengedhetetlen a beteggel való személyes kapcsolat minősége. A termékorientált, gyógyszerszakértő gyógyszerésztől így jutunk el a betegorientált gyógyszerészhez.

Napjaink felelős státusokban lévő gyógyszerészeinek feladata, hogy a politikai akarattal 2006-ban útjára indított „liberális, piaci gyógyszerészet” körülményei között ismét a szakmaiság prioritását igazolják (prof. dr. Botz Lajos). Mágócsy-Dietz Sándor, az MGYT elnöke 1924-ben írta, hogy „Ma az egyéni érvényesülés korát éljük, amely átragadt a gyógyszerész társadalmunkra is, aminek folytán (…) a vezéreszme a gyors anyagi gyarapodás. ( …) Erős és elszánt akarattal törekedni kívánunk arra, hogy a gyógyszerészek elhalványodott etikai értékeit a tradícióknak megfelelően visszaállítsuk.” A sajnos ma is érvényes megállapítás ellenében csak a hozzáfűzött és megfogalmazott akarat megszívlelésével, a magunk felelősségével és hivatásunk melletti elkötelezettségünk megőrzésével, a magunk fáradtságával jutunk el gyógyszerészetünk céljaihoz:

„Az életcél boldogság, de elébb
Fáradni kell, hogy ezt a célod elérd…”
(Petőfi Sándor)

Budapest, 2010. március

Dr. Hetényi László

 

« Vissza
Betegsarok
2016. 03. 12.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés ogyei.gov-hu
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
2015. 11. 17.
Egészséges életkezdet - Vitaminpótlás várandósság előtt, alatt és szoptatás idején I.
2015. 10. 26.
"Egészségszűrés termékbemutatóval" - prof. dr. Kata Mihály írása
Eseménynaptár

2017 október
hkszcspszv
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Közös dolgaink
2017. 04. 10.
Beszámolók az MGYK IX. Vándorgyűléséről
2017. 03. 15.
A 2015-ös év gazdálkodási és pénzügyi szempontból
2016. 11. 20.
Beszámolók a VI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tájékoztatók
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
2013. 10. 01.
Elnökségi Tájékoztató (2/2013.) - MEGFONTOLÁSOK ÉS AJÁNLÁSOK A GYÓGYSZERTÁRAK MARKETING TEVÉKENYSÉGÉHEZ - MGYK
Népegészségügyi programok
2017. 10. 04.
Az allergiás rhinitisz öngyógyításának irányításáról
2017. 10. 04.
A fényérzékenységről
2017. 10. 04.
A darázs- és méhcsípésről
Archívum
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - Impresszum, jogi nyilatkozat  -  Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!  -  Webmaster - Utolsó módosítás: 2017. 10. 21 szombat