Magyar Gyógyszerészi Kamara – értékvédő érdekvédelem
H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés akadálymentes verzió
KezdőlapA KamarárólKözszolgálatSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
 Elfelejtett jelszó
 Regisztráció
GYIK
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
2015. 02. 26.
Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar közleménye a továbbképzési időszak lezárásának rendjéről
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyelő
2017. 09. 21.
Homeopátia: hasznos vagy ártalmas? Új állásfoglalás európai tudósoktól – mta.hu
2017. 09. 20.
Segédeszközök és e-recept: parázs viták - weborvos.hu
2017. 09. 19.
Jön az e-vény... -sonline.hu
2017. 09. 18.
Komoly változások előtt a gyógyászatisegédeszköz-piac - medicalonlinehu
Szolgáltatások
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
2012. 07. 18.
Tájékoztató a Kamara és az MKB Biztosítók közötti megállapodásról
2015. 10. 20.
Az OTP Bank ajánlata MGYK tagok részére
2015. 10. 16.
Tájékoztató a Volvo és az MGYK közti megállapodásról
2014. 07. 17.
Tájékoztató a MOL és a Kamara között kötött megállapodásról

 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

Növényigyógyszer.hu

MOL-MGYK tájékoztató!

Biztosítási ajánlatkérés!

 

 Vodafone

Bannerek

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Szócska államtitkár a gyógyszerészi többségi tulajdonról - ATV
2010. november 23.
Nyomtatható változat

2010. novem,ber 18., ATV - Egyenes beszéd

Mv.: - .. kerekasztal beszélgetésben, akkor természetesen megtesszük. Hát jól van, akkor várjuk mi ezt a reformot és ennek a végét. Mi a helyzet a patikusokkal? Ugye ők is megszólaltak és egyeztettek is a szakma képviselőivel. Itt ugye, ami a legnagyobb vitát kiváltotta ez az 50+1 %-os tulajdonrész szerzés kötelezettség, vagy előírás az újak alapításánál és a régieknek, vagy a meglévő patikáknak is erre majd át kell térniük. Kapnak egy kis haladékot 2014-ig. Akik kritizálták mind azt mondták, hogy mi köze a tulajdonviszonynak a szakmaisághoz? Tehát a tulajdonosnak, tehát nem attól lesz valaki jó tulajdonos, vagy rossz tulajdonos, hogy ki tud-e keverni egy kenőcsöt. Tehát itt a tulajdonos az inkább pénzügyi konstrukciót kell, hogy létrehozzon a patika működtetése érdekében.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Igen, de a különböző tulajdonosi magatartásnak egészségpolitikai következményei vannak. Tehát, hogy ha én kereskedőként abban vagyok érdekelt, hogy minél több gyógyszert eladjak, akkor az a támogatáspolitikára veszélyekkel bír. Vagy, hogy ha a gyógyszerfogyasztási szokásokat kedvezőtlenül befolyásolja. Én úgy gondolom, hogy a tulajdonosi magatartás formák azok, amik miatt egy ilyen váltásra szükség van.

Mv.: - Na de, hogy ha egy gyógyszerészt tesznek többségi tulajdonossá, hát onnantól kezdve neki a szakmai érdekei mellett azonnal belép egy másik érdek, az üzleti érdek. Tehát neki is ugyanaz lesz az érdeke, hogy ezt a patikát üzemeltetni kell, nemcsak szakmai alapon, hanem azért, hogy ne haljunk éhen, se én, se a munkatársaim. Tehát fogyjanak a gyógyszerek és a gyógykészítmények.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Na most a tulajdonrészt azért nem lehet külön választani a különböző jelenségektől vagy az egyéb elemeitől a patika létesítés és üzemeltetés szabályozó rendszerének. Azt látni kell, hogy a liberalizáció után elindult egyfajta aranyláz, de azt is látni kell, hogy ezt az aranylázat hitelből finanszírozták.

Mv.: - És most miből fogják? A patikusnak miből lesz pénze megvenni?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Jogos kérdés. Tehát ez egy, tehát ez az aranyláz vagy ez a luftballon, ami hitelből képződött ez egyfelől hozott olyan versenyhelyzet, hogy mi nagyvárosban élők a hosszabb nyitvatartási idő, vagy a szolgáltatási körülmények között egy pozitív elmozdulást látunk, de ugyanakkor a hitelállomány miatt destabilizálódott vagy instabillá vált a gyógyszerellátás. Hogy ha kisvárosok irányába megyünk, ott a versengő patikák egyike sem tudta kiállítani az ügyeleti szolgáltatást és egyébként ezeken az egyeztetéseken, ahol az összes érintett fél ott van, mindenki egyetért abban, hogy a jelenlegi versenyhelyzet az egy összeomláshoz vezethetett volna és mindenképpen egy piaci szabályozásra szükség lett volna. Tehát ebben a tekintetben mindenki egyetért, hogy a gyógyszerügyi ellátórendszer fenntarthatósága megkérdőjeleződött ennek a versenyhelyzetnek a hatására.

Mv.: - Na hát én akkor még mindig nem értem az egészet. Azt, amit most elmondott értem, de attól, hogy én gyógyszerész szakembert teszek 50+1 %-ban tulajdonossá, attól még mitől nem fog majd összeomlani a rendszer, mitől nem válik pénzügyileg instabillá, mitől fogják vállalni majd a gyógyszertárak, hogy kiállítani az ügyeleti rendszert, hiszen egy pénzügyi befektetőnek, amely pénzügyi befektető adott esetben most létrehozott egy gyógyszertárat feltételezzük, hogy valamiféle tőkéje van, hiszen azért mert belevágni a vállalkozásba. Nem nagyon feltételezem a szakgyógyszerészekről, hogy mindannyiuknak otthon a dunyhahuzatban óriási tőke van és arra vártak csak, hogy patikát vehessenek. Tehát még tőkeszegényebbek lesznek a gyógyszertárak.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Hát én ezt nem így gondolom és megint csak azt tudom mondani, hogy nem lehet, tehát a tulajdonrész az csak egy aspektusa az ellátórendszernek és ennek az egésznek többek között az az üzenete, hogy üzleti érdek ne írja felül az ellátási érdeket. Tehát többek között azért próbálkozunk ezzel a megoldással, hogy az ellátási érdek legyen elsődleges a patika irányításában.

Mv.: - Akkor a kérdés, ami jogos, honnan lesz a patikusoknak pénzük arra, hogy kivásárolják az 50+1 %-ot a jelenlegi tulajdonostól?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Nem feltétlenül egy patikusban kell itt gondolkodni. Tehát itt egy szakmai többségi, szakmai kézben lévő többségi tulajdonosról beszélünk, aki nem feltétlenül egy személy egyébként.

Mv.: - Hát akkor három, most mindegy is.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Azt tudom mondani, hogy ez egy olyan dolog, ami a szabályozás és az ezzel kapcsolatos egyeztetések utáni probléma, amit kezelnünk kell, ezzel egyetértek önnel.

Mv.: - Ők egyébként, mindjárt a Gyógyszerész Kamara alelnöke lesz a vendégem és én emlékszem a múlt heti egyeztetésre, amikor is arról volt szó, ők azt kérték, hogy támogatják ezt az ötletet, de ehhez akkor kell állami segítség. Lesz?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Hát én más megoldásokat keresek első körben.

Mv.: - Tehát nem az, hogy az állam bácsi ad, kedves patikus, mennyi kell? Akkor tessék és vegye meg az 50+1 %-ot, tehát nem erről lesz szó.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Hát erről nem lenne szó és ugyanakkor azt szeretném hozzátenni, hogy jelenleg az egyeztetések folynak a különböző aspektusairól ennek az előterjesztésnek és próbáljuk keresni azokat a megoldásokat közösen a tárgyalások szereplőivel, ami a rendszer fenntarthatóságát biztosítják. égyhogy bízom benne, hogy rövid időn belül erről is fogunk tudni beszélgetni, hogy milyen végleges megoldás született a különböző kérdésekben.

Mv.: - Ez viszont fontos, hogy mondja. Tehát tárgyalnak. Sőt kértek, vagy kaptak, vagy adtak egy hetet a patikusoknak, hogy akkor egy koncepciót ők is tegyenek le az asztalra, ami az ő véleményük. Ehhez képest meg ..

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Nem kifejezetten a patikusoknak, tehát a Hálózati Gyógyszertárak a szövetségeknek, a gyártóknak, tehát a gyógyszerügyi egyeztető tanácsban a rendszer összes szereplője ott van.

Mv.: - Igen, igen, így pontos. Viszont Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes meg személyesen írt a házelnöknek egy levelet, és a kormány a javaslatok sürgős elfogadását kéri a háztól, ami a gyógyszertár alapítást és ezt a szabályozást illeti. Tehát akkor meg ha egyeztetnek, de közben már elfogadják a jogszabályt, akkor miről egyeztetnek?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - A jogszabály előterjesztés, ami az elfogadásával egy időben én az egyeztetésekre felhatalmazást is kaptam. Tehát ez ezzel együtt érvényes, hogy ha valamelyik aspektusban egy konszenzusos álláspont terjeszthető elő, akkor ezt én megtehetem.

Mv.: - égy, hogy már elfogadták a jogszabályt?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Hát ezt még nem fogadták el, kormánydöntés született az előterjesztésről, de erről még a parlament nem döntött. Tehát most ez a néhány nap áll rendelkezésünkre. Hogy ha van valami olyan vitatott pont, amelyik súlyos értékvesztéssel járna, akkor erről egyeztessünk.

Mv.: - Tehát akkor néhány nap alatt szeretnének majd megegyezni és egyeztetni, értem. Visszatérve az egész beszélgetésünknek a legelejére, hogy mekkorák a számok, több, kevesebb, kinek mennyi jut, hol az igazi érdemi reform, mikorra teljesülhet, ezzel kapcsolatban pont a reform elvárások, vagy a Fidesz választási kampányában tett ígéretekből táplálkozó elvárások miatt egyre többször lehetett az elmúlt hetekben olvasni azt, hogy önnek inog a széke. Ez abszolút hírlapi kacsa volt, vagy ön is úgy érezte, hogy itt nagyobb az elvárás, mint amit szakmailag, a pénzügyi feltételeket látva ön teljesíthetőnek vél? Ingott a széke vagy nem ingott?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Nem ingott a székem. Tehát ez egy, maradjunk abban, hogy ez egy lerágott kacsacsont már.

Mv.: - Már csont, kacsacsont?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Ez egy lerágott kacsacsont, de inkább beszéljünk az elvárásokról. Tehát ezt az elején is lehetett érezni, hogy van egy olyan szintű megváltó várás az egészségügyben, aminek élő ember megfelelni nem tud. Ha én ennek megfelelni tudnék, más iparágban dolgoznék, de azt tudom mondani, hogy én folyamatosan azokat az üzeneteket küldöm a szakmának és az egészségügy szereplőinek, hogy ezt én egyedül megcsinálni nem tudom. Korrekt szakmai partner vagyok, korrekt egyeztető partner vagyok. Ennek az eredményei szerintem látszanak, mert ezt csak együtt fogjuk tudni megcsinálni. Tehát arról direktíve módon rendelkezni, hogy ez vagy az az ellátási forma így vagy úgy lesz az országban anélkül, hogy a szakmai ellátásban érintettek ezzel egyet ne értenének, ne vennének részt, ezt nem lehet. Erre láttuk az elmúlt időszakban az egészségpolitikai kudarcokat. Ez így nem fog menni. Tehát itt most próbálom ezt a megváltó várást lehűteni és próbálom egy értelmes alkotó cselekvéssé konvertálni ezt a megváltó váró energiát. Más esély nincs.

Mv.: - Hát az biztos, hogy ennyi szereplő feje fölött dönteni és meghozni különböző intézkedéseket az nem túl szerencsés. Láttunk már erre példát. Na jól van, hát akkor várjuk ezeket az intézkedéseket és várjuk a további egyeztetéseket. De egyetlen egy kérdésre még, hogy ha tud, akkor mondjon nekem akár évszámot is, ami sok-sok szerkezeti átalakítás mellett ami szintén nagyon fontos, de a rengeteg, az ágazatban dolgozó kedves nézőink is szerintem arra az egy kérdésre kíváncsiak igazán, hogy és béremelés mikor lesz?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Olyan szintű béremelés, ami érezhetően megváltoztatja a viszonyokat, ez a gazdasági cselekvő, vagy egy gazdasági teljesítőképességnek a függvénye.

Mv.: - Ez is?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Így van, de az hogy ha a rendszerben levő tartalékokat a gazdasági és klinikai együttműködésben mozgósítani tudjuk, ennek már a jövő évben kell, ezeknek az intézkedéseknek a jövő évben kell jelentkezniük, vagy ennek a hatásait már a jövő évben kell érezni és az nem elhanyagolható, ezt mindig elmondom ezt a példát, ez egy aktuális kórházi eset, ahol 30 %-kal drágábban vették egyedileg a gyógyszert, mint amennyit egy nagy intézmény költött ugyanazokra a gyógyszerekre. Ha ez csak néhány tízmillió forint, az ez ápolóknak, rezidenseknek a pályán maradás esélyét adja abban a városban. Ezeket az energiákat ..

Mv.: - Mert ezt most fordíthatják bérekre?

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Hát a tartalékok azok a rendszerbe visszaforgatásra kell, hogy kerüljenek. Ez a munkánknak az alaptétele. Érdekeltté kell tennünk a rendszer szereplőit a megtakarításokban.

Mv.: - Hát ez is egy szép kihívás. Köszönöm szépen, hogy itt volt.

Szócska Miklós, egészségügyi államtitkár: - Köszönöm szépen.

 

 

Kapcsolódó oldalak:
Változásra vár a gyógyszerellátás a szociális szférában - pharmaonline.hu
145 milliós támogatás patikáknak - weborvos.hu
Újra összeült a Pénztárgép Munkabizottság - Nemzetgazdasági Minisztérium
Újabb egészségügyi törvénycsomag kerül a kormány elé - Budapest, 2013. október 17., csütörtök - MTI
Szócska: Végig kell vinni a tulajdoni programot - hirado.hu
« Vissza
Betegsarok
2016. 03. 12.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés ogyei.gov-hu
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
2015. 11. 17.
Egészséges életkezdet - Vitaminpótlás várandósság előtt, alatt és szoptatás idején I.
2015. 10. 26.
"Egészségszűrés termékbemutatóval" - prof. dr. Kata Mihály írása
Eseménynaptár

2017 szeptember
hkszcspszv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Közös dolgaink
2017. 04. 10.
Beszámolók az MGYK IX. Vándorgyűléséről
2017. 03. 15.
A 2015-ös év gazdálkodási és pénzügyi szempontból
2016. 11. 20.
Beszámolók a VI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
2016. 04. 07.
Beszámolók az MGYK VIII. Vándorgyűléséről
2016. 03. 02.
Az MGYT és a Kamara közös javaslata a Képzési és Kimeneti Követelmények módosítására
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
2015. 05. 30.
Közfinanszírozott gyógyszer- és GYSE-forgalmi elemzés - 2015. I. negyedév
2015. 05. 21.
Az iparűzési adó számításáról - MGYK
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tájékoztatók
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
2013. 10. 01.
Elnökségi Tájékoztató (2/2013.) - MEGFONTOLÁSOK ÉS AJÁNLÁSOK A GYÓGYSZERTÁRAK MARKETING TEVÉKENYSÉGÉHEZ - MGYK
2013. 04. 26.
Tájékoztató az alapszintű gyógyszerészi gondozás keretében végzett gyógyszerbiztonsági ellenőrzésről szóló szakmai irányelvről - MGYK
2013. 02. 21.
Elnökségi Tájékoztató (1/2013.) a GYÓGYSZERTÁRI SZOLGÁLTATÁSI DÍJRÓL - MGYK
Táltosblog
2016. 03. 12.
A generikus program anomáliái
2015. 11. 26.
MGYK választások a Táltosképző résztvevőinek szemszögéből
2015. 11. 04.
Változó önmeghatározásunk változó világunkban
2015. 09. 29.
Étrend-kiegészítők: áldás, vagy átok ?
2015. 09. 10.
A gyógyszertárak gazdasági megerősödésének lehetőségei
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - Impresszum, jogi nyilatkozat  -  Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!  -  Webmaster - Utolsó módosítás: 2017. 09. 21 csütörtök