Magyar Gyógyszerészi Kamara – értékvédő érdekvédelem
H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés akadálymentes verzió
KezdőlapA KamarárólKözszolgálatSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
 Elfelejtett jelszó
 Regisztráció
GYIK
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
2015. 02. 26.
Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar közleménye a továbbképzési időszak lezárásának rendjéről
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyelő
2017. 09. 21.
Homeopátia: hasznos vagy ártalmas? Új állásfoglalás európai tudósoktól – mta.hu
2017. 09. 20.
Segédeszközök és e-recept: parázs viták - weborvos.hu
2017. 09. 19.
Jön az e-vény... -sonline.hu
2017. 09. 18.
Komoly változások előtt a gyógyászatisegédeszköz-piac - medicalonlinehu
Szolgáltatások
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
2012. 07. 18.
Tájékoztató a Kamara és az MKB Biztosítók közötti megállapodásról
2015. 10. 20.
Az OTP Bank ajánlata MGYK tagok részére
2015. 10. 16.
Tájékoztató a Volvo és az MGYK közti megállapodásról
2014. 07. 17.
Tájékoztató a MOL és a Kamara között kötött megállapodásról

 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

Növényigyógyszer.hu

MOL-MGYK tájékoztató!

Biztosítási ajánlatkérés!

 

 Vodafone

Bannerek

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Szócska: A patika nem szupermarket - Népszava
2010. november 26.
Nyomtatható változat

Részlet az interjúból:

- Az új patikaszabályok viszont konkrétan kötelezik a nem gyógyszerész patikatulajdonosokat, hogy lemondjanak magántulajdonukról.

- Kizárólag a tulajdoni arányokat határozzuk meg. Ahogy mi látjuk; elindult a liberalizáció és jött egyfajta patikaalakítási aranyláz, ami egy luftballon volt, mert hitelből finanszírozták a gyógyszertárnyitásokat. Ha megnézzük, hogy a gyógyszerellátó rendszernek milyen adósságállománya van, láthatjuk, hogy az már a fenntarthatóságot veszélyezteti. Abban egyébként a piac összes szereplője egyetértett a Gyógyszerügyi Egyeztető Tanácson, hogy egyfajta piaci szabályozásra szükség van, mert a versenyjelenségek vagy azok következményei közvetlenül veszélyeztetik a gyógyszerellátó rendszert. Azok is így látják, akik vitatják az új jogszabály egyes pontjait. Az előterjesztés előírja, hogy legyen átlátható a gyógyszertárak tulajdonlása, tehát ne off-shore cégekkel kelljen versenyezniük a korrekt adófizető patikusoknak. Az, hogy ki tulajdonolja a patikát, alapvetően meghatározza a népegészségügyi magatartást is. Ha a kereskedelmi érdek dominál a gyógyszerellátásban, akkor nekem aggódnom kell a támogatási rendszer fenntarthatósága miatt és aggódnom kell az állampolgárok gyógyszerfogyasztási szokásai miatt is, hiszen vásárlói kedvezményekkel ösztönzik a fogyasztást. Ezektől a jelenségektől kell megszabadulni. Tudom, hogy vannak az előterjesztésnek vitatott pontjai, de van felhatalmazásom arra, hogy ha találunk konszenzusos megoldást, akkor egyeztetett módosító indítványokkal alakítsuk a tervezetet.

- Mégis azt hallani, hogy bizonyos lobbierők és a nagyobbik kormánypárt nyomására kell teljesen visszafordítani a liberalizációt. Nem lehetne "csak" leállítani vagy szabályozni? - Itt a többségi tulajdon a kérdés, tehát nem teljes visszaforgatásról van szó. Nem államosítjuk ezeket az intézményeket, csak olyan tulajdonosi szerkezetet kívánunk előállítani, ami meghatározza az ellátórendszernek megfelelő tulajdonosi magatartást. De nem térek ki a kérdés elől: mi azt a társadalompolitikai szemléletet valljuk, hogy a gyógyszerellátás az ellátórendszer része. A patika a népegészségügy találkozópontja és nem egy szupermarket, még ha a fogyasztási szokások abba az irányba is terelték. És hívhatjuk az ebben a folyamatban érintett szakmai képviselőket lobbicsoportnak, de mi szövetségesünknek tekintjük őket.

Való igaz, hogy ez az érvrendszer meghatározta a változtatások menetét, de e mögött komoly kutatások, elemzések állnak. Ugyanakkor azt sem szeretnénk, hogy a felelőtlenül gazdálkodó és korlátlanul eladósodó patikusokat védje a szabályozás.

- Tehát a gesztusért cserébe elvárásaik is vannak? - Mindenképpen. Annak, hogy megvédjük ezt a piacot és ezzel a szabályozással javítsuk a fenntarthatóságát, ára van. A következő években számon fogjuk kérni például a piaci tapasztalatok feldolgozását, és támogatjuk, hogy intenzívebb legyen a patikákban a népegészségügyi tevékenység.

A teljes cikk elolvasásához kattintson az alábbi linkre:

Tovább >>

Kapcsolódó oldalak:
Orbán Viktor: Világossá tettük, hogy az egészségügy nem üzlet - mno.hu
Jelentős átalakulás előtt áll az egészségügyi rendszer - Jobbágyi Zsófia - Magyar Hírlap
Államtitkár tervez, kormány végez - medicalonline.hu
Több mint 10 milliárd forint plusz támogatást kapnak az egészségügyi szolgáltatók - kormany.hu
Megrögzött szokásokat kell levetkőzni - magyarhirlap.hu
« Vissza
Betegsarok
2016. 03. 12.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés ogyei.gov-hu
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
2015. 11. 17.
Egészséges életkezdet - Vitaminpótlás várandósság előtt, alatt és szoptatás idején I.
2015. 10. 26.
"Egészségszűrés termékbemutatóval" - prof. dr. Kata Mihály írása
Eseménynaptár

2017 szeptember
hkszcspszv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Közös dolgaink
2017. 04. 10.
Beszámolók az MGYK IX. Vándorgyűléséről
2017. 03. 15.
A 2015-ös év gazdálkodási és pénzügyi szempontból
2016. 11. 20.
Beszámolók a VI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
2016. 04. 07.
Beszámolók az MGYK VIII. Vándorgyűléséről
2016. 03. 02.
Az MGYT és a Kamara közös javaslata a Képzési és Kimeneti Követelmények módosítására
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
2015. 05. 30.
Közfinanszírozott gyógyszer- és GYSE-forgalmi elemzés - 2015. I. negyedév
2015. 05. 21.
Az iparűzési adó számításáról - MGYK
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tájékoztatók
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
2013. 10. 01.
Elnökségi Tájékoztató (2/2013.) - MEGFONTOLÁSOK ÉS AJÁNLÁSOK A GYÓGYSZERTÁRAK MARKETING TEVÉKENYSÉGÉHEZ - MGYK
2013. 04. 26.
Tájékoztató az alapszintű gyógyszerészi gondozás keretében végzett gyógyszerbiztonsági ellenőrzésről szóló szakmai irányelvről - MGYK
2013. 02. 21.
Elnökségi Tájékoztató (1/2013.) a GYÓGYSZERTÁRI SZOLGÁLTATÁSI DÍJRÓL - MGYK
Táltosblog
2016. 03. 12.
A generikus program anomáliái
2015. 11. 26.
MGYK választások a Táltosképző résztvevőinek szemszögéből
2015. 11. 04.
Változó önmeghatározásunk változó világunkban
2015. 09. 29.
Étrend-kiegészítők: áldás, vagy átok ?
2015. 09. 10.
A gyógyszertárak gazdasági megerősödésének lehetőségei
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - Impresszum, jogi nyilatkozat  -  Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!  -  Webmaster - Utolsó módosítás: 2017. 09. 25 hétfő