Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Magyar Gyógyszerészi Kamara Heves Megyei Szervezete
Székhely: 3300 Eger, Csákány út 41. I/3. / Telefon: +36 516880 / Fax: +36 780658, 70/303-3109. / E-mail cím: hevesmgyk@gmail.com / Hivatali kapu címe: HMGYKHEVES KRID 531808709 / Elnök: Dr. Sass Pál
Nyomtatható változat
2017. május 24.
Az MGYK Heves és Nógrád Megyei Szervezeteinek közös fóruma

Heves és Nógrád megye gyógyszerészi közös fórumot tartottak 2017. május 20-án, Egerben.

A fórum meghívott vendége a két megye gyógyszertárait felügyelő tiszti főgyógyszerésznő, dr. Katonáné dr. Turai Erika volt. A szervező Heves megyei elnök köszöntötte a résztvevőket, hangsúlyozva a két megyei kamarai szervezet jó együttműködését. Ezt követően bemutatta a tiszti főgyógyszerésznőt, aki tájékoztatót tartott az eddigi gyógyszertári ellenőrzések tapasztalatairól, valamint az idei ellenőrzések kiemelt szempontjairól. Előadásában a következő témákról adott részletes tájékoztatást:

  • A kisforgalmú gyógyszertárak támogatási kérelmének jogvesztő határideje 2017. I. negyedévére: június 20. A kérelemhez már egy nyilatkozatot is csatolni kell, amely megtalálható az OGYÉI honlapján.
  • A felügyeleti szervek elnevezése és címe változott, ezeket a fiókgyógyszertárakban is át kell vezetni.
  • A vényköteles gyógyszerek vény nélküli kiadása és számlázása kiemelt ellenőrzési terület.
  • A megrendelő lap alaki kellékei: orvosi pecsét, aláírás, orvosi vállalkozás adatai, az expediálás tényét (30 napon belül kell expediálni) is igazolni kell rajta.
  • A végzettség alapján kiadott gyógyszerről csak saját névre szóló számlát lehet kiadni.
  • A megrendelőlapra rá kell vezetni az ellátandó betegek számát (pl. a praxis létszáma is jó).
  • A fokozottan ellenőrzött szerek esetében a recepteket folyamatosan kell sorszámozni a kiadás sorrendjében, tekintet nélkül, hogy gyári vagy magisztrális készítmény szerepel-e a vényen, selejtezéskor selejtezési jegyzőkönyv szükséges a rendelet melléklete szerinti formanyomtatványon.
  • A fiókgyógyszertáron kihelyezendő az anyagyógyszertár neve, címe, szolgálati rendje, a felnőtt háziorvosi és gyermekorvosi ügyelet elérhetősége, kötelező a gyógyszerhulladék- gyűjtődoboz.
  • A forgalomból kivonás nyilvántartása: fel kell tűntetni, hogy a fiókgyógyszertár is értesítve volt a kivonás tényéről.
  • Működési engedély módosítása: 06. 30-ig hivatalból mindenki megkapja a tulajdonosi szerkezetet tartalmazó működési engedélyt, kivonat kérelemre a hatóságtól kapható 3000 Ft illeték megfizetése mellett.
  • Az idei évben kiemelt ellenőrzési szempont lesz, hogy a gyógyszertárak megfelelnek-e az előírt építészeti és informatikai előírásoknak, a dolgozóknak a munkaköri leírása, egészségügyi kiskönyve rendelkezésre áll-e, kamarai tagsága érvényes-e, stb.
Ezt követően tiszti főgyógyszerésznő válaszolt a hozzá intézett nem kevés kérdésre, majd a két megye elnöke (dr. Bodnár Tamás és dr. Sass Pál) tájékoztatót tartott az elmúlt időszak kamarai eseményeiről, amelyben a következő témákat érintették:
  • az őszi salátatörvény hatása a patikák tulajdonosi szerkezetére,
  • tavaszi salátatörvény: kisforgalmú gyógyszertárak működési célú támogatása és a generikus ösztönző növekedése, MGYK - EMMI megállapodás,
  • e-recept várható bevezetése (szeptember 1-től lehet csatlakozni a rendszerhez, november 1-től kötelező lesz),
  • alapanyagok nem gyógyászati célú forgalmazásának regisztrációja (a vegyi-anyag kereskedelem nem támogatandó),
  • felkészülés a patikanapra,
  • az OGYÉI ellenőrzések során feltárt hiányosságok kapcsán a jövőbeni etikai vizsgálatok,
  • tervezett megyei kamarai továbbképzések.

A résztvevők magas száma és a fórum hangulata visszaigazolta a szervezőknek az ilyen rendezvények szükségességét.

 
2018-2024 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél