Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 03. 28.
Körmenden 55 éve - Az Egis a város életének fontos szereplőjévé vált - vaol.hu
»
2024. 03. 28.
A klinikai gyógyszerészet jelene és jövője - pharmaonline.hu
»
2024. 03. 28.
Ma ünneplik a Kórházi Gyógyszerészet Napját - weborvos.hu
»
2024. 03. 27.
Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a 32. Innovációs Nagydíjat - magyarhirlap.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyében
2016. prilis 6.

A Vándorgyűlés szombat délelőtti plenáris ülései is a korábban megfogalmazott célok jegyében zajlottak: számba venni a kamara előtt álló feladatokat és kialakítani az ehhez szükséges struktúrákat.

Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyébenA Vándorgyűlés szombat délelőtt a plenáris ülésekkel folytatódott dr. Hankó Zoltán és dr. Brezanóczy Ferenc moderálásával. A tervek szerint az előadások sorát dr. Pozsgay Csilla, az OGYÉI főigazgatója kedte volna a Gyógyszertár-ellenőrzési tapasztalatok című előadásával, azonban sajnálatos családi esemény miatt erre nem tudott sort keríteni.

 

Így dr. Sohajda Attila és dr. Nagy Vilmos Aktuális gyógyszertári gazdálkodási paraméterek című munkájával vette kezdetét a program, dr. Nagy Vilmos előadásában. Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyébenA tavaly őszi köztestületi napokon elhangzottakhoz képest már jobb a feldolgozottsága a 2014-es mérlegbeszámolóknak, így bővebb információkkal szolgálnak – tudtuk meg. Ezt követően részletezte, hogy milyen szempontok és milyen adatok alapján vizsgálódtak. Arra is kitért, hogy az általuk megállapítottak vajon érzékelhetők-e a gyógyszertárakban. Ezután bemutatta a konkrét adatokat, például a gyógyszertári vállalkozások számának változását, a gyógyszertárak bevételeit, árréstömeget stb. Az ismertetett adatok alapján ismételten megállapítást nyert, hogy a 2006-os liberalizáció következtében kialakult válság 2010-től folyamatosan felszámolódott. A 2011-es év „trendfordulóként” értelmezhető, 2012-ről pedig elmondható, hogy „kilábalás a válságból”. A 2014-es adatok feldolgozása alapján pedig arra a következtetésre juthatunk, hogy az ágazat a gazdasági válságból kikerült, stabilizálódott és folyamatos működésre alkalmas. Az előadásban bemutatott legfrissebb számokat és folyamatokat később önálló közleményben ismertetjük.


Kasziba Levente, az UniCredit Bank Hungary Zrt. kisvállalati szegmensvezetője előadása volt a következő, akitől megtudtuk, szoros kötődése van a gyógyszerészekhez, hiszen családjában ketten is patikusok.Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyében Bevezetőjében röviden bemutatta az UniCredit Bankot, majd a kamara és bank közti szerződést ismertette, amit annak érdekében kötöttek, hogy a gyógyszerészek kedvezőbb feltételek mellett juthassanak hozzá az egyes banki szolgáltatásokhoz.
 A továbbiakban részletesen sorolta a patikáknak nyújtandó szolgáltatásokat és hitelfajtákat, amelyek jelentős kedvezménnyel járnak a patikusok számára. Elmondta, a kamarával kötött szerződés óta növekvő számban keresik meg a bankot a gyógyszerészek a gyógyszertár-tulajdonosi programban való részvétel szándékával. A hitelkérelmeket egyedi eljárással bírálják, a szabályzatokat, a gyógyszerészek és a bank érdekeit harmóniába tudják hozni. Jelezte, hogy sikeresen túljutottak az első szerződéskötéseken és több további hitelszerződés aláírásra vár. Továbbra is várják a gyógyszerészek jelentkezését.

 

Ezt követően Az Egységes Egészségügyi Szolgáltatási Tér és az e-recept című előadás következett, amely két részből állt: Szabó Bálint, az ÁEEK-EESZT szakmai vezetője és Héja Gergely az e-recept alrendszer szakértője tájékoztatott a témával kapcsolatos tudnivalókról.Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyében Szabó Bálint először az EESZT-vel kapcsolatos általános tudnivalókat osztotta meg a hallgatósággal. Elmondta, a központ elkészült, jelenleg a bevezetés-előkészítési szakaszban vannak. Miért volt szükség ennek kialakítására? – tette fel a kérdést. Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyében
Mint megtudtuk, az egészségügyi hálózatnak jelenleg heterogén az informatikai háttere, ezen akartak változtatni, a másik cél pedig az egészségügyi dolgozók terheltségének csökkentése volt. Ugyanakkor hangsúlyozta, a rendszert nem lehet egyik napról a másikra bevezetni, élesítése 3 etapban történik majd.
A fejlesztés szempontjai közül kiemelte, hogy minél kisebb változást okozzon a jelenlegi gyakorlatban. A projekthez kapcsolódóan több jogszabály korrekciója indokolt, melyet a kamarával közösen készítenek elő.
Ezt követően Héja Gergely az e-recepttel kapcsolatos tudnivalók ismertetésével folytatta az előadást. A cél, a hagyományos papír-alapú vények lecserélése volt. Kitért a fokozatos bevezetés fontosságára és hangsúlyozta, betegközpontú rendszer került kialakítása, ugyanakkor a gyakorlati tudnivalók ismertetésére is sort kerített.


Kompetenciafejlesztés kamarai szervezésben – ez volt dr. Hankó Balázs egyetemi docens, a Semmelweis Egyetem Klinikai Központ főgyógyszerésze előadásának a címe. Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyébenMiért van szükség a kompetenciafejlesztésre? – tette fel a kérdést, majd válaszában elmondta, a társadalmi változások, az egészség felértékelődése egyre inkább szükségessé teszik a gyógyszertárak feladatainak újraértékelését ebben a kérdésben. A gyógyszertárak egyre fontosabbá válnak a népegészségügyben betöltött szerepüket illetően. Változó kompetenciákkal kell szembesülnünk, de a határterületi kompetenciákkal is számolni kell, ezek mind szükségessé teszik az újragondolást. Mindezeket konkrét példákkal is alátámasztotta. Kitért arra is, hogy a kamarai új 12 pontban rögzített négy elvárás (gyógyszerszakértő, gyógyszeralkalmazás szakértője, vállalkozás felelős irányítója és a népegészségügyi programok aktív közreműködője) alapján kell a fejlesztésen gondolkodni. „Az egész rendszerben kell új gyakorlatot teremteni” – hangzott el, majd ismertette azokat az alapokat – „a 3x3 pillért” – ami mentén a jövőben el kell mozdulni. Fontosnak tartja, hogy a képzés és továbbképzés is ezeken az alapokon nyugodjon. Kiemelte, hogy a kompetenciákat a mindennapi gyakorlat részévé kell tenni, a végső cél pedig az, hogy a beteg bármelyik gyógyszertárba térjen is be, tudnia kell, hogy biztosított számára a megfelelő gyógyszerellátás. Előadása végén ismertette azokat a területeket, amelyeken a kamara továbbképzési programját célszerű elindítani.

 

Végezetül dr. Hankó Zoltán tartotta meg „A kamara mint szakmai önkormányzat – aktuális feladatok” című előadását. Plenáris előadások a küldöttközgyűlés jegyébenA kamara céljainak hangsúlyozásával kezdte: ahogy az alapszabály módosítási javaslatában is megfogalmazásra került, a cél az eddigieken túl a gyógyszerészek társadalmi presztízsének javítása, a gyógyszertár-működtetés szakmai és gazdasági támogatása, a gyógyszerészek szakmai és szakmapolitikai tájékozottságának elősegítése, illetve a gyógyszertárak népegészségügyi programokban való részvételének elősegítése. „Mindezt azonban tartalommal is meg kell tölteni, ehhez pedig további feladatokat kell vállalni” – mondta. A továbbiakban azt részletezte, hogyan tudják munkájukat ennek a figyelembevételével alakítani. Az új feladatok új struktúrákat igényelnek, így részletesen ismertette az új szerkezetet, illetve hogy a korábbiak mellett milyen új bizottságokat hoznak, illetve hoztak létre. Egy „módszertani nagybizottság” létrejöttével kezdte, ami a már korábban is működő bizottságok összefogásával megfelelő szakmai hátteret biztosítana a gyógyszertárak működtetésének gazdasági kérdéseihez. Szólt az Integrációs Bizottságról, amely a Táltosképzőből „nőtte ki magát”, és feladata intézményesített módon foglalkozni a fiatalokkal, kijelölve az ezzel kapcsolatos gyakorlati feladatokat is. Az Informatikai Bizottság működése különösen fontos – hiszen számos új kihívás előtt áll a kamara: az OEP új elszámolási rendszer, egyéni dobozazonosítók és az EETSZ bevezetése. Majd a tulajdonosi program és a kulturális élettel kapcsolatos gondolatok után áttért a Könyvelők fórumára, illetve annak kiterjesztésére a területi szervezetekre. Részletesen indokolta a Közgazdasági Bizottság megalakulásának, egy új közgazdasági modell létrehozásának szükségességét. Mindezek ismeretében pedig egy új, egységes kamarai kommunikáció kialakítása válik elengedhetetlenné, ami a Kommunikációs Bizottság feladata.  

mgyk.hu
fotó: Dr. Nagy Vilmos

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 mrcius»
hkszcspszv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2022. 12. 06.
A XI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 03. 29 pntek