Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 04. 19.
A világ TOP 10 gyógyszeripari vállalata 2024-ben - pharmaonline.hu
»
2024. 04. 18.
Már a felírt gyógyszerek betegtájékoztatóit is tartalmazza az EgészségAblak - pharmaonline.hu
»
2024. 04. 18.
Soltész: Lelkiség nélkül nincs gyógyítás! - medicalonline.hu
»
2024. 04. 18.
Felmérték a szekszárdi lakosság egészségi állapotát (videó) - teol.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnökségének álláspontja a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdésekben
2015. szeptember 29.

A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöksége szeptember 24-i ülésén a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdésekben az alábbi állásfoglalást fogadta el.


1. A gyógyszertári marketinggel kapcsolatos, elmúlt években bevezetett jogszabályi rendelkezések segítettek, hogy az egészségügybe visszaintegrálódó lakossági gyógyszerellátásban a betegérdek váljék elsődlegessé a forgalomnövelést célzó promóciós technikákkal szemben. Ez a 2010-ben elindított modellkorrekció mellett azért is indokolt volt, mert a gyógyszertári marketing funkciójában, céljaiban és eszközeiben is szükségszerűen eltér a gyógyszergyárak gyógyszer- és a nagykereskedők kereskedelmi marketingjétől. A gyógyszertár valamennyi termék értékesítése során egészségügyi feladatot lát el. A jogszabályi változások egyaránt vonatkoznak az árszabályozás szigorítására, az ajándékozás tiltására, a forgalomnövelést célzó kereskedelmi technikák visszaszorítására, a szakmai szolgáltatások előtérbe helyezésére és a gyógyszerész (különösen a személyi jogos gyógyszerész) személyes felelősségére.

2. A kamara etikai kódexe, a 2/2013. számú elnökségi ajánlás tartalma és szellemisége, valamint a belső minőségügyi kézikönyv marketinggel foglalkozó fejezete lényeges átdolgozást nem igényel, a dokumentumokban az időközben bekövetkezett jogszabályi változások átvezetése (pl. gyógyszertár definíció, gyógyszertári profilrendelet) indokolt. Ennek elvégzésére a Jogi munkabizottságot kérjük fel.

3. A gyógyszertár egészségügyi intézmény, ahol a betegek (páciensek) bizalmát és a gyógyszertári szolgáltatások iránti elkötelezettségét elsődlegesen a gyógyszerbiztonsággal, a szolgáltatások minőségével, megbízhatóságával, a személyes tájékoztatással és a megelégedettség növelésével kell elérni. A betegek tájékozottságát szolgáló (a gyógyszertár nevét, elérhetőségét, nyitva tartását közlő), használati értékkel nem bíró kártyákat és szórólapokat nem minősítjük ajándéknak, a betegek tájékozottságát, egészségtudatos magatartását célzó, a gyógyszertárak szolgáltatásait bemutató brosúrák, kiadványok patikai terjesztését jogszabály teszi lehetővé. A kifejezetten a gyógyszertárak árakcióira koncentráló, patikában és patikán kívül terjesztett patikai kiadványokat nem támogatjuk.

4. A gyógyszertári marketing első számú felelőse a személyi jogos gyógyszerész, akinek tudta és beleegyezése nélkül nem folyhat marketing tevékenység a gyógyszertárban. Ennek tudatosításában elsődlegesen az etikai kollégiumra, az egységes szemlélet kialakításában az etikai bizottságokra számít az elnökség. A személyes felelősség tudatosítását a megújuló gyógyszer-felügyeleti rendszer is elősegítheti.

5. Ismételten kezdeményezzük a gyógyszerek gyógyszertáron kívüli forgalmazásának megszüntetését.

6. A gyógyszertárban is forgalmazható termékek közül a gyógyászati segédeszközök (különösen a kötszerek, tűk-fecskendők, tesztcsíkok és pelenkák) forgalmazási feltételeinek javítása indokolt, ez elsődlegesen az árképzésük szabályozásának korrekciójával, valamint a közfinanszírozott gyógyászati segédeszközök transzparens forgalmazási feltételeinek megteremtésével érhető el.

7. A vény nélküli gyógyszerek körében hatástanulmány készítését kezdeményezzük a gyógyszertári árakciók szakmai, ellátási és gazdasági hatásairól. Régóta megoldatlan probléma a gyógyszertárból értékesített termékek EP elszámolásának teljes körűvé tétele. 

8. A szociális intézmények gyógyszerellátásának gyakorlatát és szabályait összhangba kell hozni.

9. Tisztázandóak

  • a gyógyszertárak teljes körét érintő hivatalos népegészségügyi programok promóciójának keretei,
  • a patikán keresztül folytatott közvetített reklám gyakorlata és felelőssége,
  • a törzsvásárlói és a hitelkártya kedvezmények alkalmazásának keretei.

10. Javasoljuk, hogy a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdések fogalmi kereteinek tisztázására és a gyakorlati szempontok mérlegelésére kezdődjön szakmai vita a Szakmai és a Gazdasági munkabizottság koordinációjával.

Budapest, 2015. szeptember 24.

Dr. Hankó Zoltán

elnök


A Magyar Gyógyszerészi Kamara Megfontolások és ajánlások a gyógyszertárak marketing tevékenységéhez című 2013-as tájékoztatója itt érhető el.

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 prilis»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2022. 12. 06.
A XI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 04. 19 pntek