Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tájékoztatja ügyfeleit, hogy a jogviszony-ellenőrzési rendszerben keletkezett hibát kijavította, így a mai naptól az ellenőrzés ismét zavartalanul működik.
Mint arról az OEP korábban értesítette a lakosságot és az egészségügyi szolgáltatókat, egy informatikai probléma miatt a betegek egy része téves információt kapott jogviszonyáról. Így azoknak is „piros lámpát” mutathatott a rendszer, akiknek jogviszonya rendezett.
A jogviszony adatok megbízhatóak. A továbbiakban az ellenőrzést az egészségügyi szolgáltatóknál a jogszabályi előírásoknak megfelelően kell végezni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a január 22-től naptól kezdődően azok, akik az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor jogviszonyuk rendezetlenségéről kapnak értesítést, az értesítésben foglaltaknak megfelelően kell eljárniuk, azaz haladéktalanul meg kell kezdeniük jogviszonyuk rendezését.
A szúrópróbaszerűen kiválasztott gyógyszertáraknál és más egészségügyi szolgáltatóknál az Országos Egészségbiztosítási Pénztár folyamatosan ellenőrzi a rendszer működésének zavartalanságát - áll az OEP közleményében.
Az informatikai hiba miatt a betegellátás kárt nem szenvedett, a biztosítottak adataiban sérülés nem keletkezett. Az OEP köszöni a biztosítottak megértését és az egészségügyi szolgáltatók együttműködését.