Hankó Zoltán szerint a patikák reklámtevékenysége bizonyos kistelepüléseken gyógyszerhiányt szülhet.
A közfinanszírozott gyógyszerek funkcionális igényt elégítenek ki, vagyis azokra a betegeknek szükségük van. Ezeknél a szereknél szakmailag aggályosak a fogyasztásra ösztönző marketingeszközök használata, amelyek ráadásul egészségkárosodáshoz vezethetnek - mondta az InfoRádiónak a Magyar Gyógyszerész Kamara alelnöke, aki hozzátette: ez nemcsak szakmai probléma, hanem etikailag sem vállalható.
A nagyvárosokban több patika is azzal csábítja a vevőket, hogy bizonyos gyógyszerek megvásárlásával nyereményjátékban vehetnek részt vagy akciós áron adnak néhány terméket. Hankó Zoltán szerint ez olyan marketinggyakorlat, amely nem a beteg, hanem a patika tulajdonosának piaci érdekeit szolgálják.
Hozzátette: a nagyvárosok agglomerációjában található kispatikák anyagilag még jobban ellehetetlenülnek, és azok a betegek, akik nem tudnak bemenni a nagyvárosokba az akciós termékekért, ellátási nehézséggel szembesülnek majd.
A gyógyszertárak közötti versenynek elsősorban a szakmai szolgáltatásokra és a kiszolgálás színvonalára kell irányulnia, a beteg érdekét nem előzheti meg a piaci érdek - hangsúlyozta Hankó Zoltán, aki szerint korrigálni kell a hatályban lévő törvényt és új elemekkel kell kiegészíteni az etikai szabályozást.