Magyar Gyógyszerészi Kamara
értékteremtő érdekvédelem
akadálymentes verzió
Vissza az alapértelmezett verzióhoz H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés RSS
KezdőlapA KamarĂĄrĂłlTovĂĄbbkĂŠpzĂŠsekSzakmai fĂłrumPĂĄlyĂĄzati lehetősĂŠgekKamarai tagsĂĄgi informĂĄciĂłkIrattĂĄr
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Regisztráció
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki ĂĄllĂ­tja ki a gyakorlati pont igazolĂĄst? - MGYK OrszĂĄgos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK mĹąkĂśdĂŠsi nyilvĂĄntartĂĄssal kapcsolatos tĂĄjĂŠkoztatĂł anyagai
»
Tovább »
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyelő
2025. 04. 08.
Az önismeretfejlesztést és egészségtudatosság erősítését célzó kezdeményezés nyert a 2025-ös Richter Mindrun ötletmaratonon - pharmaonline.hu
»
2025. 04. 07.
Az EU alulfinanszĂ­rozza a gyĂłgyszereket, mikĂśzben milliĂĄrdokat szĂĄn fegyverekre - amiidonk.hu
»
2025. 04. 03.
Van egy terĂźlet, ahol MagyarorszĂĄg nagyhatalmi stĂĄtuszĂĄrĂłl beszĂŠlnek - index.hu
»
2025. 04. 03.
Bogsch Erik: tovább kell erősíteni a gyógyszerhatóanyag-gyártást - infostart.hu
»
Tovább »
SzolgĂĄltatĂĄsok
2024. 09. 05.
KedvezmĂŠnyes szĂĄmlavezetĂŠsi ĂŠs bankkĂĄrtya-elfogadĂĄsi ajĂĄnlatok az MBH BanknĂĄl
»
2024. 05. 06.
A Duna AutĂł Zrt. kedvezmĂŠnye kamarai tagoknak
»
2024. 05. 06.
A Duna Motors DisztribĂşciĂł Kft. kedvezmĂŠnye MG szemĂŠygĂŠpjĂĄrmĹą vĂĄsĂĄrlĂĄsĂĄhoz
»
2024. 05. 06.
A Hunguest Zrt. kedvezmĂŠnye kamarai tagoknak
»
2021. 11. 09.
EgyĂźttmĹąkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄs az MGYK ĂŠs a KOMPLEX Kamarai PĂŠnzĂźgyi TanĂĄcsadĂł Kft. kĂśzĂśtt
»
Tovább »

E-PapĂ­r
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tĂĄjĂŠkoztatĂł!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

GyĂłgyszerĂŠsz GondozĂĄsi BizottsĂĄg

A Nemzet EgĂŠszsĂŠgĂźgyi Kerekasztal 2008. mĂĄjus 22-ei HatĂĄrozatai
2008. május 22.

1. A NEK örömmel és megnyugvással veszi tudomásul a 2008. évi I. törvény visszavonásáról szóló döntést, mert ezzel egy történelmi veszély hárul el a magyar társadalom feje fölül, és ezzel siker koronázza a NEK több éves, kitartó munkáját. Ugyanakkor felhívjuk azonban a figyelmet arra, hogy a törvény megsemmisítése önmagában nem teremti meg a megfelelő alapot a társadalmi egészségbiztosítás kialakításához. Ehhez a több biztosítós modellhez kapcsolódó valamennyi jogszabály módosítása, illetve visszavonása is elengedhetetlen.

2. A NEK felhívja a figyelmet, egyes gyakori, téves kifejezések, nevezetesen a „biztosító”, „egészségbiztosító”, „biztosítás elvű”, használatára a „társadalmi egészségbiztosítás”, a „társadalombiztosítási elv” helyett. Kérjük e hibás szóhasználat mellőzését. (Egyesek ezt nyelvi rövidítésnek, egyszerűsítésnek tartják, ezzel magyarázzák. Mások viszont a közgondolkodás és a szakterület tudatos manipulációját látják mögötte, melynek célja, a biztosítók, mint pénzügyi tevékenységet végző intézmények és a társadalombiztosítás, mint önálló jogi intézmény, társadalmi alapintézmény azonosnak bemutatása, nevezése. E feltételezést az is alátámasztja, hogy a társadalmi egészségbiztosítást, mint 1891 óta önálló jogintézményt, – 1891/XIV. törvény az ipari, és gyári alkalmazottak betegség esetében való segélyezéséről, Baross Gábor kereskedelmi miniszter által benyújtott törvény – az álreformerek folyamatosan meg akarják szüntetni, és az eddigi tapasztalatok szerint egyszerű gazdasági társasággá, Rt.-vé akarják alakítani, nyilván az egyszerű, gyors privatizáció érdekében.)

 

 

 

3. A NEK visszautasítja az Egészségügyi Minisztérium honlapján mai napig olvasható, a szabaddemokrata egészségügyi kormányzás eredményeivel büszkélkedő „Az egészségügyi reform két éve” című dokumentum megállapításait, amelyek részben korábbi időben (még MSZP-s miniszterek idején) történt döntések és feladatok végrehajtásának eredményei, másrészt a közléssel ellentétben nem „eredmények”, hanem súlyos károk. E dokumentum is alátámasztja azt, hogy mielőbb meg kell vonni az elmúlt két év változtatásainak mérlegét. Az inkriminált dokumentumot a tárca vezetősége haladéktalanul távolíttassa el, ellenkező esetben a vele való egyetértés képzetét kelti.

 

 

 

4. A NEK a társadalmi egészségbiztosítás újjáépítése, létrehozása érdekében a következő döntéseket, feladatokat, munkát tartja szükségesnek:

 

 

 

4.1  A társadalmi egészségbiztosítás intézményére, fejlesztésére vonatkozó Országgyűlési Határozat előkészítése, egyeztetése, elfogadtatása.

 

 

4.2  „Az egészségügyi reformnak” nevezett változtatások azonnali „mérlegkészítő” vizsgálata. A vizsgálat célja a káros folyamatok azonnali megállítása, korrekciója.

 

 

4.3  Az egészségügyi ellátásban és a közegészségügyi rendszerben, mint kultúrában történt súlyos rombolás megállítása, korrekciója. Számtalan – az egészségügyi ellátást és a közegészségügyi rendszert, mint kultúrát fenntartó, működtető, pótolhatatlan értéket képviselő – szellemi alkotóműhelyt, közösséget szétromboltak, az embereket elkergették. Azonnali feladat e döntések áttekintése, korrekciója.
(E kultúrákat létrehozó, működtető közösségek sok évtizedes, gyakran évszázados szerves fejlődés eredményeként alakultak ki, pótolhatatlan értékeket képviselnek. A megszűntetésük miatti népegészségi, társadalmi, gazdasági károk feltehetően már elemzésekkel kimutathatóak.)

 

 

4.4  A társadalmi egészségbiztosítás ellátásairól szóló – a Fidesz, KDNP által a Parlamentbe már többször benyújtott – törvény bevezetésének előkészítése:

 

 

a/  az egÊszsÊgpolitika kialakítåsånak módszertanåra, eljåråsi rendjÊre vonatkozó Üsszefoglaló elkÊszítÊse,

 

 

b/  a tårsadalmi egÊszsÊgbiztosítås tervezÊsi rendszerÊnek fejlesztÊse, modellezÊse.

 

 

 

4.5  A társadalmi egészségbiztosítás ellátásairól szóló – az alkotó közösség által készített – a Nemzeti Egészségügyi Kerekasztal, az egészségszakmai kamarák, a szakszervezetek, a betegszervezetek és más civil szervezetek által támogatott, a FIDESZ és a KDNP részéről az Országgyűléshez többször benyújtott törvényjavaslat tárgysorozatba vétele, napirendre tűzése, megtárgyalása, elfogadása.

 

 

 

 

 

4.6  Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (és a MEP-ek) azonnali megerősítése.

 

 

a/  A humánoldal megerősítése:

 

 

-          a lehető legrövidebb időn belül megfelelő felkészültségű és számú szakemberre van szükség az intézményrendszerben,

 

 

-          a szakfeladatokat ellátó és az ügyviteli munkát végző munkatársaknak egyaránt biztonságos, vonzó munkakörülményeket kell teremteni.

 

 

b/  A társadalmi egészségbiztosítás szabályozási környezetét rendszerszerűvé kell fejleszteni a feladat, a hatáskör, a felelősségi viszonyok, a végrehajtási feltételek összhangjának megteremtésével, folyamatos fenntartásával.

 

 

c/  A társadalmi egészségbiztosítás működtetéséhez ki kell alakítani a megfelelő ellenőrzési rendszert. Az erősítendő hatósági tevékenysége mellett – a hatékony ellenőrzés érdekében – szükség van az ÁNTSZ ellenőrzési funkcióinak (jogosultságok, kapacitások, egyéb feltételek) megerősítésére, visszaállítására is. Egyben „a biztosítási piac megnyitása” érdekében létrehozott Egészségbiztosítási Felügyeletet azonnal meg kell szüntetni, a többirányú intézményesített felügyeleti rendszert újra kell gondolni.

 

 

d/  A társadalmi egészségbiztosítás intézményének megfelelő szintre helyezése az államigazgatási hierarchiában, törvényi szintű szabályozással és egyéb szükséges intézkedésekkel.

 

 

e/  Az OEP mŹkÜdÊsi kÜltsÊgÊnek szßksÊges szintre emelÊse.

 

 

f/    A 2009. Êvi kÜltsÊgvetÊs szakszerŹ, reålis tervezÊse.

 

 

 

 

 

4.7  A tårsadalmi egÊszsÊgbiztosítås tårsadalmi irånyítåsånak megvalósítåsa.

 

 

4.8  LÊtre kell hozni az OrszåggyŹlÊsben a Tårsadalombiztosítåsi Állandó Bizottsågot.

 

 

4.9  Az egÊszsÊgßgyi ellåtås fejlesztÊse ÊrdekÊben szßksÊges a Nemzeti EgÊszsÊgßgyi FejlesztÊsi Alap lÊtrehozåsa.

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
SegĂ­tsĂŠg gyĂłgyszerĂŠsznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
MegszĹąnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatjĂĄk” ĂŠs a narancssĂĄrga kĂśr jelĂślĂŠs – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fĂĄradtsĂĄg okai – ĂŠs amit ellenĂźk tehetĂźnk – tetplatform.hu
»
Tovább »
EsemĂŠnynaptĂĄr
«
2025 április»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
konferencia  testĂźleti esemĂŠny  tovĂĄbbkĂŠpzĂŠs  vĂĄndorgyĹąlĂŠs  szabadidős esemĂŠny 
Hirdetőtábla
Állås
HelyettesĂ­tĂŠs
EgyĂŠb
Tovább »
KĂśzĂśs dolgaink
2025. 04. 02.
Az MGYK XIV. Vándorgyűléséről
»
2024. 04. 24.
Az MGYK XIII. Vándorgyűléséről
»
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
Tovább »
GyĂłgyszertĂĄr-mĹąkĂśdtetĂŠs
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyĂłgyszertĂĄri vĂĄllalkozĂĄsok 2014. ĂŠvi mĂŠrlegbeszĂĄmolĂłinak ĂŠs pĂŠnzĂźgyi helyzetĂŠnek alakulĂĄsa
»
Tovább »
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tĂĄjĂŠkoztatĂłk
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovább »
Tovább »
Archívum
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008–2017 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - RegisztrĂĄciĂł a vĂŠdett tartalmak elĂŠrĂŠsĂŠhez! HĂ­rlevĂŠlre tĂśrtĂŠnő le- ĂŠs feliratkozĂĄs!
Utolsó módosítás: 2025. 04. 08 kedd