Az európai átlagnál valamivel jobban befolyásolhatók a magyar fogyasztók vásárlási döntéseik során. A hirdetések segítségével leginkább az élelmiszerek, és a recept nélkül kapható gyógyszerek esetében hathatnak a vállalatok a vásárlókra, derül ki a Nielsen felméréséből.
Termék- vagy márkareklám hatására tíz magyarból hét vásárolt élelmiszert az elmúlt tizenkét hónapban, négy pedig egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumot, haj-, illetve testápoló szert. Az arányok nagyjából megfelelnek az európai átlagnak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése. Magyarországon a hirdetések szintén erősen hatnak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények és italok megvételére; tíz honfitársunkból hármat-hármat ösztönöztek reklámok ilyen termékek beszerzésére, egy éven belül.