Tagfelvétel illetve egyéb ügyek személyesen történő intézéséhez kérjük, szíveskedjék irodánkat vagy az irodavezetőt felhívni.
Irodavezető: Hódi Klaudia
mobil: 06/70-457-2252
Iroda nyitva tartás: hétfő-péntek : 8,00 - 16,00 -ig
/ Elnök: Dr. Kasziba István
BESZÁMOLÓ
Készült a Magyar Gyógyszerészi Kamara Bács-Kiskun Megyei Szervezete küldöttgyűlésén.
Időpont: 2016. november 5.
Helyszín: Kiskunhalas, Kossuth u. 37. (Csipkeház).
Jelen vannak: a mellékelt jelenléti ív szerint.
Napirendi pontok:
Az ülés a Himnusz eléneklésével vette kezdetét.
1.) Elnöki köszöntő
Dr. Fang Simon köszöntötte a jelenlévőket és a meghívott vendégeket.
Ezután egyhangú szavazással megválasztásra került a mandátumvizsgáló bizottság elnöke (dr. Csapi Géza) és tagja (dr. Szabadi Viktor).
A mandátumvizsgáló bizottság az aláírt jelenléti ív alapján megállapította az ülés határozatképességét.
A megállapított határozatképesség ismeretében jegyzőkönyvvezetőt (Hódi Klaudia), és jegyzőkönyv hitelesítőket (dr. Pál Éva és dr. Zsuponyó Erzsébet) választottak a küldöttek – ugyancsak egyhangú szavazással, valamint a napirendi pontokat és azok sorrendjét is megszavazták.
2.) Dr. Cseh Ildikó tiszti főgyógyszerész asszony tájékoztatója
Dr. Cseh Ildikó tiszti főgyógyszerész asszony a 2017. január 1-én életbelépő gyógyszerészi tulajdonosi részesedésről (ennek nem teljesülése esetén működési engedély visszavonás), a megrendelő lapokon történő gyógyszerrendelés helyességéről, a 2016. október 1-én életbelépett 66/2012. Korm. rendelet változásáról (Clonazepam hatóanyagú készítmények), a régióban végzett ellenőrzéseinek tapasztalatairól beszélt. Ezen belül említést tett a korrekt tájékoztatás szükségességéről (ügyelet, nyitva tartás, felettes szervek pontos megjelölése), mérleghitelesítésről, cg-os mérlegekről.
3.) Etikai bizottság elnöke, dr. Zsuponyó Erzsébet tájékoztatója
Dr. Zsuponyó Erzsébet beszámolója szerint az etikai bizottságnak egyetlen, a fővárosi etikai bizottság által delegált üggyel kellett foglalkozni, amit meg is tettek.
A beszámolót a küldöttek egyhangú szavazással elfogadták.
4.) Felügyelő bizottság elnöke, dr. Horváthné dr. Pauli Zsuzsanna tájékoztatója
Dr. Horváthné dr. Pauli Zsuzsanna elmondta, hogy a megyei bizottságok tevékenységét harmonizálni kellett az országos bizottságéhoz. Megemlítette továbbá, hogy jelen vannak minden elnökségi ülésen, segítik az elnökség munkáját és természetesen ellenőrzik a megyei szervezet pénzmozgását.
A beszámolót a küldöttek egyhangú szavazással elfogadták.
5.) Fiatalok integrációja, dr. Komáry Gábor tájékoztatója és a fiatal kamarai tagok bemutatása
Dr. Komáry Gábor szerint talán a legfontosabb a fiatalok megszólítása, hiszen Ők jelentik a jövőt. A néhány éve végzett fiatalokkal vettük fel a kapcsolatot, akiknek a Kamara működése újszerűséget jelent. Az út elején tartunk. Példaként Győr-Moson-Sopron megyét említette, ahol előrébb tartanak a fiatalok integrációjával.
Ezután a jelen lévő 5 fiatal (dr. Prugel-Vékony Zsuzsanna, Kerezsi Réka, dr. Kómár Kata, Vargáné dr. Csapi Borbála, dr. Csintalan Olga) röviden bemutatkozott.
Dr. Komáry Gábor beszámolóját a küldöttek egyhangú szavazással elfogadták.
6.) Elnöki beszámoló
Dr. Fang Simon szerint egy év alatt sokkal aktívabbak lettünk, mint azelőtt. Probléma, viszont, hogy az információk eljutnak-e a gyógyszerészekhez?
A www.mgyk.hu honlapon rengeteg információ található (e-recept, kollektív szerződés, ügyelet, tulajdonosi program, EGIS Díj, stb.).
Az elnökség munkájával kapcsolatosan a tavaszi ülések témái közül a Táltos értekezlet kecskeméti megrendezését, a hajósi kirándulás megszervezését, a Patika Nap kecskeméti megnyitóját említette.
Az őszi ülések témái közül a felelevenítésre váró Nagy Ágoston életműdíjat, a tiszakürti szakmai út megszervezését, kitűntetési javaslatokat (dr. Csapi Géza meg is kapta a Bács-Kiskun Megye Egészségügyért díjat) említette.
A „hogyan tovább?” örökös kérdésre a Kamara Területi Elnökök Értekezlete 2016 október 25-i állásfoglalásából idézett, mely szerint a fenti testület „egyetért azzal, hogy az illetékes hatóság(ok) ellenőrzési jogosultsága a gyógyszertárak szakmai működésének kontrollja mellett terjedjen ki a személyi jogos gyógyszerészek menedzsment jogai érvényesülésének és a gyógyszertárak tulajdonlásával kapcsolatos törvényi rendelkezések betartásának ellenőrzésére, beleértve a többségi gyógyszerészi tulajdonlás, a tiltott tulajdonszerzés, az eljárási szabályok és a szindikálás semmisségének ellenőrzésére is. A Kamara továbbra is együttműködik a szakhatósággal és mindent megtesz annak érdekében, hogy a jogi és a szakmai előírások mellett a hivatásetikai szempontok is érvényesüljenek a napi gyakorlatban.”
Dr. Fang Simon elnöki beszámolóját a jelenlévő küldöttek egyhangú szavazással elfogadták.
7.) HC Pointer tájékoztatása az e-receptről (Torzsa Tibor)
Sokszoros határidő-módosítás után minden bizonnyal lesz e-recept, elvileg 2017 szeptembere után. Azokban az országokban, ahol bevezetésre került 5-6 év kellett ahhoz, hogy a receptállomány 90-100 százalékát elektronikusan adják le.
Az e-recept uniós támogatással megvalósuló Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), privát felhő alapú informatikai struktúra egyik központi rendszerkomponense. Az e-recept kiállítása ugyanúgy zajlik, mint a papíralapúé, ám nyomtatás helyett e-recept készül, ami felkerül az informatikai felhőbe és megjelenik a patikai rendszerben.
Az orvos az EESZT-ben meg tudja nézni betege e-profilját, amely a legfontosabb információkat tartalmazza róla, kivéve, ha a beteg ügyfélkapun keresztül ennek tiltásáról rendelkezett.
Hibás receptíráskor hibajelzést kap az orvos, ugyanis az EESZT már a felíráskor ellenőriz. Ha az orvos tb-támogatással rendeli a gyógyszert, akkor az OEP online vényellenőrző szolgáltatását is meghívja a rendszer, amiből az is kiderül, hogy finanszírozási szempontból rendben van-e a vény. Ha minden rendben van, akkor a patikában kiadható a gyógyszer.
Az e-recepttel jó esetben elkerülhető a patika és az orvos közötti ingázás hibás vény esetén, mert az orvos törli a rendszerből a rosszat, küld helyette javítottat, így a betegnek nem kell visszamennie az orvoshoz.
A papír alapú felírási igazolás biztonságot adhat a páciensnek. Ezt a felírási igazolást átruházhatja a beteg, így a család többi tagja is ki tudja váltani a gyógyszereket. Felírási igazolás hiányában a betegnek be kell mutatni a TAJ-kártyáját a patikában, illetve személyi igazolványával kell igazolnia magát. TAJ-kártyával és személyi azonosítással csak a saját vényes gyógyszereit tudja kiváltani a beteg.
Mindezek működtetéséhez a későbbiek folyamán 2D vonalkód olvasók szükségeltetnek.
Addendum:
A küldötteken kívül szép számban voltak szavazati joggal nem rendelkező érdeklődő Kollégák is.
A napirendi pontokhoz hozzászólások és kérdések is elhangzottak elsősorban Dr. Cseh Ildikó tisztifőgyógyszerész asszonyhoz és Torzsa Tibor úrhoz. A kérdezők kérdéseikre választ kaptak, talán egy kivétellel: az e-recept az irányított (recept) betegforgalmat lehetővé teszi-e?
Az ülés a Szózat eléneklésével fejeződött be.
2016. november 15.
A beszámolót készítette: dr. Csada Gábor elnökségi tag