Fő változások:
A kötelező on-line elszámolás csak fél évvel később, 2011. január 1-vel kerül bevezetésre, addig a hagyományos (floppys) és az"új" on-line rendszerrel is megtörténhet az elszámolás. (R 1. §). Aki on-line küldést választja annak a továbbiakban nem kell kísérőjegyzéket továbbítania faxon a REP-hez.
Július 1-tól minden gyógyszertárnak havonta négy alkalommal kell elszámolást benyújtania (R 2. §), függetlenül az idáig választott és megszokott gyakoriságtól - ez nem jár szerződésmódosítással.
Rendeződik a "kis patikák" működési célú támogatásának kifizetése, a kérelmet az első fokon illetékes adóhatósághoz kell beadni, ehhez az ÁNTSZ állítja ki a szükséges igazolást, feltüntetve rajta a gyógyszertár által igényelhető összeget. ( Az igénylési feltételeket és részletszabályokat a 134/1999 kormányrendelet 6/C §-a tartalmazza.) (R 4.§)
Változik az előlegben részesült gyógyszertárak közzétételének rendje, ami ezentúl - csökkentett adattartalommal - a Közlöny helyett az OEP holnapján jelenik meg. (R 5 §. 6§ a))
Nem lép hatályba a külön jogszabály szerint rögzítendő indikációs pontokban meghatározott BNO-kód, a javaslat és a szakvizsga összefüggésének ellenőrzését az elszámolhatóság feltételül előíró jogszabály. (R 7§) Az alaki szempontból jogszabályoknak megfelelő, de szakmailag az előbbi összefüggésben nem az előírásoknak megfelelő vényeket az OEP továbbra is, a hatályos rendeletek alapján, utóellenőrzésre kijelölheti.
HSZA