Valamennyi gyógyszertárat működtető vállalkozást érinti az a jogszabályi változás, hogy 2017. augusztus 30-ig minden gazdálkodó szervezetnek kötelező regisztrálnia a cégkapura. 2018. január 1-től ez lesz a cégek és a hatóságok közötti kapcsolattartás legfontosabb és kötelező eszköze. A cégkapu olyan, mint az eddig használt ügyfélkapu, csak magához a céghez (vállalkozáshoz), nem pedig magánszemélyekhez kapcsolódik.
A szolgáltatást a kijelölt Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (1081 Budapest, Csokonai u. 3., http://www.nisz.hu) nyújtja minden gazdálkodó szervezet számára, ingyenesen biztosít cégkapuként 300 MB-os tárterületet, továbbá a Cégbíróság részére bejelenti a tárhelyhez kapcsolódó címet, mint hivatalos elérhetőséget.
A Cégtörvény módosítása szerint 2018. január 1-től a cégeknek már kötelezően közzé kell tenniük a cégjegyzékben céges ügyfélkapujuk címét.
Mi a teendő ?
A regisztrációhoz a cegkapu.gov.hu web-oldalt kell felkeresni. A rendszer először egy azonosítást kér (ügyfélkapus vagy e-személyis), ezt követően történik a cég adatainak regisztrálása.
Ennek két módja van:
- Az első egy automatikus kitöltési lehetőség. Amennyiben a cégjegyzésre jogosult képviselő lép be a saját ügyfélkapus hozzáférésével és a rendszer felismeri az adatait, akkor már kitöltve adja fel a cégadatokat is.
- Amennyiben a rendszer nem ismeri fel a cég képviselőjének személyét, akkor egy űrlapon meg kell adni az összes cégadatot, ideértve azokat a dokumentumokat is, melyek igazolják, hogy a regisztráló személynek valóban van joga eljárni az adott cég (vállalkozás) ügyében.
Egyelőre egyetlen feladat van tehát, augusztus végéig elvégezni a céges regisztrációt a cegkapu.gov.hu oldalon.
A cégkapu-regisztráció menete
Budapest, 2017. augusztus 8.
Bagi Edina
Könyvelők klubja vezetője