- Mire épül az Önök gyakorlata – megosztaná a kollégákkal?
- Mi függetlenként, elsősorban gyártókkal, forgalmazókkal tárgyalunk közös marketing és értékesítési kampányok kialakításról. Ha a patika, kellőképpen odafigyel a készletezésére és – elsősorban – a kedvezménnyel beszerzett minőségi termékeket ajánlja a vásárlóknak, ugyanazon hatóanyag csoporton belül, akkor magasabb profitot tud realizálni.
- Gondolom, a hogyanra majd a november végi előadásából kaphatunk részletes választ, de mégis, mi az, ami a gyakorlatban növekedést, pénzügyi eredményt hozhat?
- Nincs titok: a lényeg az odafigyelés az alaposabb, megfontoltabb patikai készletgazdálkodási gyakorlat és a marketing eszközök kihasználása… és mindezt lehet etikus módon végezni.
- Minden gyógyszertárban lehetséges ez?
- Minden kellően innovatív, önmagáért tenni kívánó, öngondoskodó gyógyszertár esetében, akik megértik, hogy megváltoztak a gazdasági körülmények és bár ez sokunknak nem tetszik, de fel kell venni a kesztyűt, és mind a kiadási oldalak ésszerű lefaragásával, mind a bevételi oldal növelésével mód van a gazdasági mutatók javítására.
- Lát olyan lehetőséget is, amit a közeljövőben fognak kipróbálni?
- Nagyon sok új lehetőség van! Elsősorban a beteg-orvos-gyógyszerész együttműködés fejlesztésére, másodsorban pedig gyógyszertáron belüli marketing részeként, a gyógyszerészi gondozás javítására gondolok.
A patikán kívüli marketing kiaknázása, melyek elsősorban fogyasztói közösségek szervezésével oldhatóak meg. Hiszen a vásárló csak akkor tér be hozzánk, akkor veszi be a patikát az ismert áruházakból álló bevásárló-körébe, ha tudja, hogy nálunk is megtalálhatja azon termékeket nem egyszer olcsóbban. Ma már nagyon ár érzékeny a piac, és az emberek odafigyelnek, hol vásároljanak...
- Köszönöm a beszélgetést!
(szente)