82. § Változik a gyógyászati segédeszköz, a referencia gyógyászati segédeszköz definÃciója. Új fogalmak kerülnek definiálásra, mint a támogatási csoport, gyógyászati segédeszköz forgalomba hozója, minÅ‘sÃtett forgalomba hozó, tartós használati célú eszköz, egyszerűsÃtett támogatási jegyzék (ETJ) /Gyftv. 3§/
83. § Lehetőség lesz bizonyos feltételek mellett védoltási programok és dohányzásról történő leszoktatást támogató kampányokhoz kapcsolódó gyógyszerekről szóló tájékoztatásra /Gyftv 17§. (5) /
84. § Gyógyszer befogadási szabályt módosÃt /Gyftv 21§. /
85. § Létrejön az internetes gyógyászati segédeszköz katalógus, ami részletes információkat tartalmaz, mind a felÃró orvosoknak, gyógyszerészeknek, betegeknek. ElérhetÅ‘sége: http://sejk.oep.hu/ /Gyftv 21/A §. /
86.-89. § Gyógyszer befogadási szabály módosÃt
90.-91.§ Megteremti a nemzetközi referencia árazás intézményét. Ezen eljárás keretében az OEP évente egyszer hivatalból felülvizsgálja a jelentÅ‘s támogatás kiáramlást generáló készÃtmények támogatását. A vizsgálat függvényében módosÃtja azt vagy kizárja a támogatásból /Gyftv 30§. (2) /
92. § A házi oxigénellátás oxigénpalack és tartály letéti dÃját szabályozza újra /Gyftv 31/A § /
93.-97. § A gyógyászati segédeszközök befogadásának illetve támogatásuk felülvizsgálatának újra rendszerét tartalmazzák
98. §  A törvény rögzÃti, hogy az OEP által meghatározott és a publikus gyógyszertörzsben közzétett térÃtési dÃjat a betegtÅ‘l, a fogyasztótól el kell kérni. EttÅ‘l eltérÅ‘ térÃtési dÃj alkalmazása törvénybe ütközik.
Gyftv 35. § (1) A gyógyszer forgalmazója a kiszolgáltatás során az egészségbiztosÃtási szerv által a támogatás megállapÃtására irányuló eljárásban
a) elfogadott termelÅ‘i ár alapján számÃtott legmagasabb kiskereskedelmi eladási árnál magasabb árat nem köthet ki,
b) megállapÃtott támogatási összegtÅ‘l és térÃtési dÃjtól nem térhet el.
(2) A gyógyászati segédeszköz forgalmazója a kiszolgáltatás során az egészségbiztosÃtási szerv által a támogatás megállapÃtására irányuló eljárásban
a) a közfinanszÃrozás alapjául elfogadott árnál magasabb árat nem köthet ki,
b) megállapÃtott támogatási összegtÅ‘l és térÃtési dÃjtól nem térhet el.
Ugyanezen paragrafus alapján jogszabályban fog megjelenni azon funkcionális csoportok köre, amely gyógyászati segédeszközök közgyógyellátás keretében nem lesznek kiszolgáltathatók.
99.-100. § Az orvosok tájékoztatási kötelezettségével foglalkozik /Gyftv 44§. – 45§ /
101. §  2011 . január 1-én lép hatályba (teljes liberalizáció) /Gyftv 49 (1 )/
102.-104. § CselekvÅ‘képesség, bűntett előélettel kapcsolatos pontosÃtások /Gyftv 17§. (5) /
105. § A 60 napnál tovább tartó felelÅ‘s vezetÅ‘i megbÃzás esetén a felelÅ‘s vezetÅ‘nek, a személyi joghoz szükséges feltételeknek kell megfelelnie ( 5 év gyakorlati idÅ‘) /Gyftv 63 (2) /
106. § Felhatalmazó rendelkezések a miniszternek rendelet alkotásra (támogatás volumen szerzÅ‘dés, gyógyászati segédeszköz katalógus, szállÃtójegyzék, szállÃtói elÅ‘minÅ‘sÃtés, „GYSE közgyógylista”)
107. § „ A közforgalmú gyógyszertárak létesÃtésére vonatkozó szabályok gyakorlati megvalósulásáról, a szabályozás elvárt és tényleges hatásainak összevetése alapján a Kormány 2010. október 1. napjáig jelentést terjeszt az Országgyűlés elé. „ /Gyftv 83 (8) /
126. § (2) c) 76. § (2)-(5) bekezdése törlésre kerül. Ez egyben a maximált ár jogintézményének megszűnését is jelenti.
HSZA