Promóció – reklám – etika: a patikában cÃmmel miniszimpóziumot szervez a kamara. Részvételi dÃj nincs, az esemény utóakkreditációja folyamatban.
A miniszimpózium védnöke: Dr. Szabó Sándor tiszteletbeli elnökÂ
HelyszÃn: Benczúr hotel, Budapest, Benczúr u. 35. – 1068
Időpont: 2009. szeptember 4. 14:00 óra
Kreditpont: a miniszimpózium utóakkreditációja folyamatban van.
Részvételi dÃj: nincs.
„Az igazat mondd, ne csak a valódit” Helyzetértékelés Az elmúlt években a jogi szabályozás és a gyógyszerellátás gazdasági változásai alapjaiban Ãrták felül a gyógyszertári tevékenység feltételrendszerét. Mindezek következtében jelentÅ‘s mértékben változott a gyógyszerpiaci szereplÅ‘k promóciós tevékenysége és folyamatos változásban van a patikai marketing. A gyógyszer-gazdaságossági törvény lehetÅ‘vé tette gyógyszerek gyógyszertáron kÃvüli forgalmazását. A gyógyszertár működtetésében a korábbiaknál jóval dominánsabbá vált a forgalomnövelÅ‘ kereskedelmi technikák alkalmazása, ami érvényesül a (vényköteles és vénynélküli) gyógyszerek, a gyógytermékek, az étrend-kiegészÃtÅ‘k és egyéb gyógyszertári forgalmazású termékek körében is. A marketing-elemek használata a termékértékesÃtés mellett a (megújuló) gyógyszertári szolgáltatásokra is kiterjed. A gazdasági kényszer és a hivatásetikai szabályozás elégtelensége miatt egyre gyakrabban találkozunk vitatható gyakorlattal is. Új szempontok végig gondolását indokolhatja a gyógyszer-expediálás egészségügyi szolgáltatásként való definiálása és az uniós bÃróság gyógyszerpiaci szabályozással kapcsolatos döntése is. A jelenleg is alakuló gyakorlat számos kérdést vet fel, amelyek tisztázása mindenképpen indokolt. Ezek közül néhány:
Elegendő és korrekt információkkal rendelkezik-e a gyógyszertár ahhoz, hogy a patikában forgalmazható termékekről megfelelő tájékoztatást nyújthasson?
Megfelelő ismeretekkel rendelkezik-e a lakosság ahhoz, hogy a gyógyszertárban beszerezhető termékek használatáról felelősen dönthessen?
Milyen eszközökkel reklámozható maga a gyógyszertár?
Kezelhető-e betegként a fogyasztó és fogyasztóként a beteg?
Mi a különbség a promóció és a betegtájékoztatás között?
TehetÅ‘k-e különbségek a vényköteles és a vénynélküli gyógyszerek, a gyógytermékek és a szabad forgalmazású egyéb termékek (pl. étrend-kiegészÃtÅ‘k) forgalmazása során használható marketing-eszközök között?
Milyen hatása lehet a gyógyszerpiacra az akcióknak, kedvezményeknek, gyógyszerfogyasztást ösztönző módszereknek?
Befolyásolja-e a szakma hitelességét a promóciós módszerek alkalmazása?
MegengedhetÅ‘k-e a konkurensek piacról való kiszorÃtását célzó marketingeszközök a patikai piacon?
Szükséges-e az etikai szabályozás módosÃtása?
Mindezek miatt indokolt, hogy a kérdéskörrel miniszimpózium keretei között foglalkozzunk, melynek célja a jelenlegi helyzet áttekintése, a problémák feltárása és megfelelő megoldások keresése.
Â
Program
13:30 – 14:00 Regisztráció
I. rész: VitaindÃtók
Moderátor:Dr. Szabó Sándor és dr. Hankó Zoltán
Â
Â
Â
Â
Â
14:00 – 14:10 Megnyitó, köszöntések
14:10 – 14:30 Prof. dr. Szendrei Kálmán (SZTE Farmakognóziai Intézet):
Fűben, fában…(?) A szakemberek és a média felelőssége a gyógynövény- és termékpromócióban
14:30 – 14:50 Kiss Katalin (vezető elemző, Szinapszis Kft.):
Hitek és tévhitek a gyógyszerekrÅ‘l, gyógytermékekrÅ‘l, étrend-kiegészÃtÅ‘krÅ‘l. Egy lakossági felmérés tapasztalatai
14.50 – 15:10 Dr. Feller Antal (kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes, Hungaropharma Zrt.):
Marketing a gyógyszertárban: a Gyöngy-patika együttműködés tapasztalatai.
15:10 – 15:30 Dr. Lantos Zoltán (divÃzióvezetÅ‘, GfK LHS HealthCare):
Promóció vagy tanácsadás? Gyógyszertári attitűdök patikai felmérések tükrében.
15:30 – 15:50 Dr. Pintér László (elnök, MGYK Etikai Bizottság):
Kereskedelem vagy egészségügy? Akciók, kedvezmények – etikai normák
15:50 – 16:00Kávészünet
II. rész: Diszkusszió
16:00 – 18:00 Hogyan tovább? Vita az elhangzottakról felkért hozzászólókkal és a miniszimpózium résztvevőivel.
Â