Jól sikerült az audit annak ellenére, hogy az elmúlt két évben jelentÅ‘s szervezeti és létszámváltozások történtek a kamara országos hivatalában, az alkalmazottak száma 14-rÅ‘l 5 fÅ‘re csökkent. Az országos hivatal ügyviteli vezetÅ‘je elmondta az audit az MGYK gazdálkodási, ügyviteli, nyilvántartási és szervezései feladatainak ellátását vizsgálta. MegállapÃtották, hogy a szervezet irányÃtási rendszerének dokumentációja megfelel a szabvány követelményeinek, s az MGYK a működésével kapcsolatban megfogalmazott célok megvalósulását nyomon követi.
Az eredmények alapján az ISO követelményekhez képest eltérést nem tapasztalt, ám megfogalmazott sok javaslatot, amivel a rendszert fejleszteni lehetne. Partnerközpontúbb lett a 2008-ban folyamatosan megújÃtott honlap, melyhez kapcsolódik egy, a tagok számára elérhetÅ‘, szakmai információs és nyilvántartási site, állapÃtották meg az auditon. Fejlesztésre szorul ugyanakkor a megyei szervezetekkel történÅ‘ kapcsolattartást módja és szabályozottsága, az elégedettség-felmérést pedig  ki kell terjeszteni a hivatal valamennyi ügyfelére.
Van még teendő az országos és a megyei szervezetek közötti kapcsolatrendszer terén is, vannak olyan megyék, amelyekkel napi, életszerű a kapcsolat, másokkal pedig akadozik. Annak ellenére, hogy az országos hivatal bevezette az egységes tagadminisztrációs rendszert, még mindig nagyon eltérő a megyei szervezetek eljárásgyakorlata, akár egy jogszabály vagy egy nyitvatartási szolgálati rend véleményezésével kapcsolatban. „A megyei szervezetekkel való kapcsolatrendszert, a használt kommunikációs csatornákat mindenképpen érdemes felülvizsgálni” – hangsúlyozta Horváth-Sziklai Attila.