Az E-jelentés bevezetésének lehetősége, fejlesztései


Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) célul tűzte ki, hogy lehetővé teszi partnerei (köztük a patikák) számára az OEP részére megküldendő jelentések és adatszolgáltatások elektronikus úton történő továbbítását, kialakítja az elektronikus adatszolgáltatási rendszer alapjait.

Kifejezett törekvés, hogy az érintettek adottságaihoz és igényeihez illeszthető informatikai rendszer kerüljön kialakításra, továbbá hogy a jelentési kötelezettségeknek a jelenlegi helyzethez képest gyorsabban, hitelesebben, magasabb biztonsági szinten, kontrollálhatóbb módon tehessenek eleget. A fejlesztés kizárólag csak az adattovábbítás módjának korszerűsítésére terjed ki, sem az elszámolások gyakorisága, sem a finanszírozás felgyorsítására nem alkalmas. Az utóbb említett kérdések kizárólag jogszabályi módosítások után lehetségesek.

Az új rendszer kialakítása feladatot ró a rendszergazdákra is, akiknek illeszteni kell majd elszámoló szoftvereiket az új adatküldési rendszerhez,oly módon hogy a patikákban az minél egyszerűbb legyen,ne okozzon plussz feladatokat a gyógyszerészek számára.

A kamara kérte, a bevezetés előtt, legyen lehetőség az új rendszert minden rendszergazda programjával tesztelni, és a kiértékelést követően kizárólag a megnyugtató tapasztalatok után történjen meg a bevezetés.

Az E-jelentésről  az OEP a kamarán keresztül hamarosan értesíti a gyógyszerészeket.