MegállapÃtották, hogy humán- és állatgyógyszerek, valamint növényvédÅ‘ szerek esetében szükség van egy naprakész és könnyen elérhetÅ‘ adatbázis létrehozására, amelybÅ‘l a hatóságok munkatársai, a készenléti szolgálaton dolgozók és a fogyasztók is rövid idÅ‘ alatt nagy biztonsággal meggyÅ‘zÅ‘dhetnek egy-egy adott termék valódiságáról.
Magyarországon a legális kereskedelmi lánc zártságának köszönhetÅ‘en nem található legális árusÃtó helyen hamis gyógyszer, de a különbözÅ‘ internetes hirdetésekben, piacokon hozzáférhetÅ‘k a hamis gyógyszerek. Ezek minÅ‘sége erÅ‘sen megkérdÅ‘jelezhetÅ‘, gyakran nem tartalmazzák a megfelelÅ‘ hatóanyagot, vagy egészségkárosÃtó mennyiségben tartalmaznak szennyezÅ‘ anyagokat, más hatóanyagokat.
A nem legális gyógyszer-kereskedelmi láncban, hirdetéseken keresztül forgalmazókat a hatóságok nehezen tudják ellenÅ‘rizni és szankcionálni, mivel a jogi szabályozás nem nevesÃti, hogy magánszemélyeknél fellelt nagy mennyiségű gyógyszerek esetében mi számÃt kereskedelmi tételnek. A HamisÃtás Elleni Nemzeti Testület felhÃvja az érintett tárcák vezetÅ‘it, hogy a hamis gyógyszerek terjedésének megakadályozása érdekében vizsgálják felül a gyógyszerforgalmazásra, -kereskedelemre vonatkozó elÅ‘Ãrásokat, a kiszabható bÃrságtételek összeghatárát. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO), amelynek kezdeményezéseit a Testület megvitatta és elfogadta, soron következÅ‘ konferenciáján fogalmazza meg ajánlásait annak érdekében, hogy a tagállamok szigorúan lépjenek fel a hamisÃtványok országhatárokon átnyúló terjedésének megakadályozásáért.