Szövetkeznek a gyógyszergyártók az információs technológiai cégekkel, hogy meggyÅ‘zzék készÃtményeik értékérÅ‘l a kormányokat és a biztosÃtókat. A gyógyszercégek úgy vélik, hogy okos szerkentyűket használva a páciensek valós idejű követésére bizonyÃtani tudják a szerek hatékonyságát, és megalapozhatják a kezelések költséghatékonyságát.
Az Ernst and Young csütörtöki jelentése szerint ennek eredménye az lesz, hogy új együttműködések születnek a gyógyszergyártó vállalatok és a számÃtástechnika, telekommunikáció és a kiskereskedelem között.
Néhány ilyen szövetség már most is működik. A Novartis például a múlt hónapban Ãrt alá 24 millió dolláros szerzÅ‘dést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel, hogy "okos pirulákat" hozzanak létre, amelyek az emberi testen belülrÅ‘l közvetÃtenek adatokat, ellenÅ‘rzik a páciensek életjeleit, valamint azt, hogy az elÅ‘Ãrásnak megfelelÅ‘en szedték-e be gyógyszereiket.
A Bayer diabéteszes gyerekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni.
A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segÃtségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint-értékeiket telefonjukra.
A nagy gyógyszergyártók hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentÅ‘s részét a korábbi üzletmenetben. Ezek a vállalatok azonban mostanában új területeket kezdenek meghódÃtani, csökkenteni kÃvánják költségeiket, és rugalmas kapcsolatokat épÃtenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak.
Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a tipikusan tÃz évenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkÃti majd - vélik szakemberek.
Az erÅ‘feszÃtés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenÅ‘rzésével a gyógyszercégek bizonyÃthatják termékeik működÅ‘képességét a kormányok és biztosÃtók számára, valamint magas áraikat is alátámaszthatják.