Az EgészségbiztosÃtási Felügyelet működésének célja, hogy ellássa a biztosÃtottak egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos speciális fogyasztóvédelmét, ellenÅ‘rizze az egészségbiztosÃtási szolgáltatók által nyújtott ellátás minÅ‘ségét, felügyelje az egészségbiztosÃtási ellátást nyújtók és az egészségügyi szolgáltatók biztosÃtottakkal kapcsolatos tevékenységét. A szervezet az elmúlt két évben több mint 10.000 megkeresést kezelt és több mint 1500 hatósági eljárást folytatott le, zömmel a betegellátás terén. Szintén fontos feladata a lakosság tájékoztatása, ennek keretében a Felügyelet hozza nyilvánosságra honlapján az intézmények várólistáit és kezeli a kórházi ellátás szÃnvonalát jellemzÅ‘ 300 minÅ‘ségi mutatót, azaz összesen több mint 40.000 minÅ‘ségi adatot.
A Felügyelet munkája azért is elengedhetetlen, mert ez az egyetlen hatóság, amelynek feladata eljárni a biztosÃtottak és a betegek védelmében. Ez garantálja a biztosÃtottak ellátásának ellenÅ‘rzött minÅ‘ségét.
Budapest, 2008. január 12. EüM Sajtóiroda