AkitÅ‘l megtagadták az ellátást, a felügyelethez fordulhat. Számos rendelÅ‘ben, kórházban és patikában kerültek kellemetlen helyzetbe a betegek az Országos EgészségbiztosÃtási Pénztár (OEP) meghibásodott jogviszony-ellenÅ‘rzést végzÅ‘ programja miatt.
A hiba miatt ugyanis az egyébként jogviszonnyal rendelkezÅ‘k közül többen tévesen kaptak piros lámpát az egészségügyi szolgáltatónál, azaz olyan tájékoztatást, ami szerint jogviszonyuk rendezetlen. A meghibásodás százezreket érinthet, de kizárólag azok a betegek kaphattak hibás tájékoztatást jogviszonyukról, akik a hétfÅ‘i vagy a tegnapi napon jártak orvosnál, illetve ki akarták váltani gyógyszereiket . A biztosÃtó sajtóosztályától megtudtuk, akadt olyan egészségügyi szolgáltató, amely - egyébként jogszabálysértÅ‘ módon - megtagadta az ellátást attól a betegtÅ‘l, akinél a piros lámpa gyulladt fel. Ebben az esetben a beteg a jogszerűtlen eljárás miatt az EgészségbiztosÃtási Felügyelethez fordulhat. Az OEP-jogviszony nyilvántartási rendszere egyébként több mint tÃz éve működik. A rendszer működtetésének költsége több tényezÅ‘bÅ‘l tevÅ‘dik össze, amelyet az OEP költségvetése tartalmaz, ám arra nem kaptunk választ a sajtó osztálytól, hogy ez pontosan milyen összeget takar. Az egészségügyi szolgáltatók egy része 2007. áprilisa óta végez jogviszony-ellenÅ‘rzést. 2008. január 1-jétÅ‘l kezdÅ‘dÅ‘en már valamennyi, az OEP-pel finanszÃrozási szerzÅ‘désben álló egészségügyi szolgáltató köteles online módon ellenÅ‘rizni a betegek jogviszonyát. A hiba elhárÃtása külön kiadást nem jelent az egészségbiztosÃtó számára, mivel az informatikai szolgáltató szerzÅ‘déses kötelezettsége az informatikai probléma kijavÃtása. Mától a jogviszony-ellenÅ‘rzési rendszer várhatóan ismét megfelelÅ‘en működik.