Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok? - kreativ.hu


Fájdalmas megszokások

Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok?

[2010.07.05. 15:02]

 

Továbbra sem mernek sok kreativitást vinni reklámjaikba a gyógyszergyártók. Egy-egy merészebb próbálkozás után megint minden visszasüpped a megszokott szintre. Mi hozhat ebben változást?

Bár valószínűleg nincs ember az országban, aki ne ismerné az Advil Ultra Forténak – a Corvus Design által készített – reklámszpotját és fiktív főszereplőjét, Urbán Ildikó művelődésszervezőt, ez a tény legkevésbé sem annak köszönhető, hogy a szpot kreativitásával és újszerűségével annyira megragadt volna a fejekben – jóval inkább annak, hogy 2009-ben ezt a szpotot adták a legtöbbet a hazai tévécsatornák: az AGB Nielsen adatai szerint összesen 15 274 alkalommal. A Canesten Kombi „Na, ettől most elmenekültek a pasik, és nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról” reklámszövegét is bizonyára minden tévénéző magyar kívülről fújja – miközben ez a szpot is egyik iskolapéldája lehetne a kreativitás hiányának. Vajon miért törvényszerű, hogy a gyógyszerreklámok kreatívminősége az átlagos szint alatt marad, miközben a gyógyszercégek hatalmas összegeket költenek kommunikációra?

Tovább >>