Fájdalmas megszokások
Miért nem kreatÃvak a gyógyszerreklámok?
[2010.07.05. 15:02]
Â
Továbbra sem mernek sok kreativitást vinni reklámjaikba a gyógyszergyártók. Egy-egy merészebb próbálkozás után megint minden visszasüpped a megszokott szintre. Mi hozhat ebben változást?
Bár valószÃnűleg nincs ember az országban, aki ne ismerné az Advil Ultra Forténak – a Corvus Design által készÃtett – reklámszpotját és fiktÃv fÅ‘szereplÅ‘jét, Urbán Ildikó művelÅ‘désszervezÅ‘t, ez a tény legkevésbé sem annak köszönhetÅ‘, hogy a szpot kreativitásával és újszerűségével annyira megragadt volna a fejekben – jóval inkább annak, hogy 2009-ben ezt a szpotot adták a legtöbbet a hazai tévécsatornák: az AGB Nielsen adatai szerint összesen 15 274 alkalommal. A Canesten Kombi „Na, ettÅ‘l most elmenekültek a pasik, és nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról” reklámszövegét is bizonyára minden tévénézÅ‘ magyar kÃvülrÅ‘l fújja – miközben ez a szpot is egyik iskolapéldája lehetne a kreativitás hiányának. Vajon miért törvényszerű, hogy a gyógyszerreklámok kreatÃvminÅ‘sége az átlagos szint alatt marad, miközben a gyógyszercégek hatalmas összegeket költenek kommunikációra?