Álláspont a markentingről


Dr. Horváth Tamás elnök úr részére

Magyar Gyógyszerészi Kamara

 

Tisztelt Elnök Úr!

Köszönettel elfogadom meghívását a Magyar Gyógyszerészi Kamara Megyei Elnökök Értekezletére.

Bízom benne,hogy a közös gondolkodás a további együttműködést elősegíti. (...). Továbbá tájékoztatom a korábbi levelében felvetett, a gyógyszertári marketing gyakorlatára vonatkozó kérdésére válaszként, a 2011. január 5.-én a NEFMI- ben tartott megbeszélés emlékeztetőjéből az „alábbi összefoglaló véleményt”:

A megbeszélés zárásaként a résztvevők egységesen a következő megállapításokat tették:

A Gyftv. 17. § (8) bekezdése szerint gyógyszertárban

- a társadalombiztosítás által támogatott gyógyszerek árát érintően semmilyen kedvezmény nem adható.

- a társadalombiztosítás által nem támogatott gyógyszerek esetében az árkedvezménytől eltérő kedvezmények csak a gyógyszertárban nyújtott gyógyszerészi gondozás igénybevételére használhatók fel.

- a jogszabályban példálózó jelleggel felsorolt kedvezmények (ajándék, minta, vásárlásra jogosító utalvány, kupon, pontgyűjtés alapú kedvezmény útján vagy más módon) közvetlen vagy közvetett formában a jövőben csak a nem gyógyszer besorolású egyéb termékek körében adhatóak és használhatók fel. Ezen túlmenően a megszerzett pontok gyógyszerészi gondozás igénybevételére is felhasználhatók.

A fentiek értelmében tehát a pontgyűjtő rendszerek esetében gyógyszertárban pontot szerezni kizárólag az egyéb termékek vonatkozásában lehet. A megszerzett pontokat (a 2011. január 1. előtt megszerzett pontokat is ideértve) csak egyéb termékekre vonatkoztatva valamint gyógyszerészi gondozás igénybevételére lehet beváltani.

A törzsvásárlói programok működhetnek tovább azzal, hogy a jövőben kedvezmény, illetve a vásárlásból származó előny csak az egyéb termékek körében értelmezhető.

 

Budapest, 2011. január .14.

Üdvözlettel:
Dr.Bódis Lászlóné
országos tisztifőgyógyszerész