A beteg ember fokozottan érzékeny és sérülékeny. Gyakran érzi úgy - joggal vagy ok nélkül -, hogy az Å‘t ellátó egészségügyi személyzet nem megfelelÅ‘ hangon szól hozzá, nem kap elég törÅ‘dést, figyelmet, nem informálják kellÅ‘képpen egészségi állapotáról: vagyis sérülnek betegjogai. Csaknem másfél évtizeddel ezelÅ‘tt éppen az ilyen, betegeket érintÅ‘ és helyben is könnyen orvosolható panaszok kivizsgálására és elintézésére hozták létre a betegjogi képviselet intézményét. Az ott dolgozó felkészült, elkötelezett betegjogi képviselÅ‘k segÃtenek a betegek eligazodásában, vitás ügyeik rendezésében - egy szóval megkönnyÃtik a kommunikációt a beteg és az egészségügyi intézmény között.
(A jogvédők telefonon elérhetők; a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal Jogvédő Főosztálya által működtetett zöld szám a betegek rendelkezésére áll betegjogi kérdésekkel kapcsolatban: 06 80 620-055.)