Magyarországon még szokatlannak számÃt, ha egy egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó diagnosztikai központ kórházon vagy rendelÅ‘intézeten kÃvül például bevásárlóközpontban működik. Nyugat-Európában, ahol a lakosság több figyelmet fordÃt a megelÅ‘zésre, nem ritka, hogy hasonló rendelÅ‘k forgalmas helyeken, például bevásárlóközpontokban vagy irodaházakban fogadják a betegeket.
Nő a lakossági igény a magas minőségű egészségügyi szolgáltatásokra.
Egy, a közelmúltban készült, a lakosság térÃtéses egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos attitűdjét vizsgáló kutatás* rávilágÃtott arra, hogy a fiatal, magasabb jövedelmű, felsÅ‘fokú végzettséggel rendelkezÅ‘ emberek kiemelkedÅ‘ arányban áldoznának egészségügyi szolgáltatásokra, ha ezzel a várakozási idÅ‘ csökkenthetÅ‘. A felmérésbÅ‘l az is kiderült, hogy a lakosság igényli a tájékoztatást a magas minÅ‘ségű magánfinanszÃrozású egészségügyi szolgáltatásokról, szeretné, ha az információ birtokában maga dönthetne arról, hogy az adott szolgáltatást milyen formában kÃvánja igénybe venni.
Ezekre a meglévÅ‘ igényekre alapozva egyre több magánegészségügyi intézmény nyitja meg kapuit. Ma már Budapesten is több helyen találhatók orvosi praxisok irodaházban vagy bevásárlóközpontban, és vidéken is van rá példa, hogy a betegek egészségügyi centrumot „civil helyszÃnen”, belvárosban kereshetnek fel. Különleges a sorban a legutóbb Budapesten, a Mammut II. Bevásárlóközpontban nyÃlt képalkotó diagnosztikai központ. Itt egyelÅ‘re térÃtés ellenében vehetÅ‘k igénybe a röntgen vagy ultrahangvizsgálat mellett olyan szolgáltatások is, amik eddig fÅ‘ként kórházakban voltak elérhetÅ‘k, mint például a CT-vizsgálat, mammográfia vagy csontsűrűség-mérés.
A szűrővizsgálatokat közelebb kell vinni a lakossághoz
TérÃtéses ellátás keretében a képalkotó diagnosztikai szolgáltatásokat nyújtó központ a megelÅ‘zésre, ezzel kapcsolatban a képalkotó diagnosztikai szűrÅ‘vizsgálatokra helyezi a hangsúlyt. Egy idÅ‘ben diagnosztizált betegségnél sokkal jobbak a gyógyulási esélyek. Az egészségmegÅ‘rzés érdekében fontos a megelÅ‘zés és a rendszeres szűrÅ‘vizsgálatokon való részvétel. A Mammut Bevásárlóközpontban megnyÃlt központ célja, hogy azzal is felhÃvja a prevenció fontosságára a figyelmet, hogy egy mindenki által könnyen elérhetÅ‘ helyen nyitotta meg rendelÅ‘jét. A bevásárlóközpont fiatalok által kedvelt közege és az általa biztosÃtott szolgáltatások – könnyű elérhetÅ‘ség, jó parkolási lehetÅ‘ségek - szeretnék közelebb vinni a szűrÅ‘vizsgálatokat az emberekhez.
Jakupcsek Gabriella a megelőzésért
A Mammut II. Bevásárlóközpontban található Euromedic Diagnosztika egyik fontos célkitűzése, hogy tájékoztassa az embereket azokról a modern képalkotó diagnosztikai eljárásokról, amelyek segÃtségével sok, súlyos kimenetelű betegség már a nagyon korai stádiumban felismerhetÅ‘. A közös értékek mentén talált egymásra a Euromedic Diagnosztika és Jakupcsek Gabriella, aki a Euromedic Diagnosztika egészségügyi kampánynagyköveteként aktÃvan tesz azért, hogy felhÃvja a figyelmet az egészségmegÅ‘rzés és a szűrÅ‘vizsgálatok fontosságára.
*A kutatást az ElsÅ‘ Magyar Egészségügyi Marketing Kft. megbÃzásából a Szinapszis Piackutató végezte.