A patikai marketingre a meglehetÅ‘sen szigorú törvényi elÅ‘Ãrásokon túl kamarai ajánlások is vonatkoznak. Utóbbiak több mint fél évtizede készültek, ezért indokolt megvizsgálni, hogy továbbra is idÅ‘szerűek-e?
"...A kódex – annak ellenére, hogy kifejezett célja a marketingtudatosság erÅ‘sÃtése ‒ meglehetÅ‘sen szigorú, hivatásszempontú megközelÃtést választott. Ahogyan Hankó Zoltán, a MGYK elnöke fogalmazott: szét kell választani a gyógyszer- és a gyógyszertári marketinget. MÃg a gyógyszermarketing elsÅ‘dleges célja a termékértékesÃtés növelése, és célcsoportjai közé tartozik a gyógyszertár is, utóbbi funkciója, hogy a betegek tájékozottságát, ismereteit elmélyÃtse, és elÅ‘segÃtse, hogy a beteg jól alkalmazza a gyógyszereit. A gyógyszertárak természetesen profitorientált intézmények, melyeknek saját promóciójukról is gondoskodniuk kell, de a két aspektust ennek során összhangba kell hozni, ezért minden esetben a betegedukációnak, valamint a hivatás szakmai és etikai szempontjainak kell elÅ‘térbe kerülniük..."
https://www.marketingpirula.hu/cikkek/ideje-lenne-lecserelni-a-tiltas-kodexet/