...  Egészségügyi termékek reklámja
A korábbi reklámetikai kódex a legálisan reklámozható vényre kapható gyógyszerek reklámozása esetén azt Ãrta elÅ‘, hogy:
(i)             a reklámban jelezni kell, hogy az „vényre kapható gyógyszer”, illetve
(ii)            a reklám a hatáskörrel rendelkező szakhatóság által engedélyezett reklámkampány része kell legyen.
Az új Kódex a fenti követelmények megtartása mellett egyértelműsÃti a legálisan reklámozható vényre kapható gyógyszerek körét a védÅ‘oltások és azokhoz kapcsolódó gyógyszerek meghatározásával.
A fentieken kÃvül az új Kódex szabályai kiegészültek az edzés-, valamint az életmódprogramok (például diéta) reklámjaira vonatkozó szabályokkal is, Ãgy például a Kódexbe bekerült az az elÅ‘Ãrás, hogy az ilyen reklámoknak ösztönözniük kell a fogyasztót arra, hogy az edzés- vagy életmódprogram megkezdése elÅ‘tt mérlegelje az egészségi állapotát és konzultáljon az orvosával.. tovább.