Hogy is mondhatnám el tömören, milyen szuper újítás született a myEESZT app frissítésével? Gondolkodtam, de az élet megírta helyettem:
Egy madárcsicsergéses áprilisi délelőttön vásárló (beteg…) lép a gyógyszertárba.
– Jó napot, miben segíthetek? – szólítja meg a gyógyszerész.
– Jó napot! A gyógyszereimet szeretném kiváltani a felhőből, de csak kiugrottam ebédidőben, az összes iratom az irodában hagytam. Úgy nem megy, jól tudom?
– Valóban. TAJ szám nélkül nem találom meg a vényeit, és mivel az eRecept komoly dolog, személyazonosító okmány is szükséges. De ha jól látom, van önnél egy okostelefon. Van Ügyfélkapu regisztrációja esetleg?
– Az van.
– Akkor most már meg tudjuk oldani. A hónap elején megújult a myEESZT alkalmazás, ami immár nemcsak az oltási igazolványt képes megmutatni, hanem az eReceptek is.
– Valóban? Ez jól hangzik.
– Igen, ha azt letölti, egyszer be kell lépni Ügyfélkapuval, utána látszanak az eReceptek, és az ott lévő vonalkóddal le tudom hívni a gyógyszereit.
– Várjon, meg is csinálnom. Szóval, myEESZT, ez az, igen?
– Igen, ezt töltse le!
– Meg is van, már az azonosítási ügynök kéri a bejelentkezést.
– Ha belép, utána az egyszerűsített bejelentkezést választva, amit automatikusan felajánl, csak el kell fogadni, a későbbiekben elég ujjlenyomattal, vagy a telefont feloldó egyéb azonosítással továbblépni.
– Aha, látom. És most?
– Van egy „Covid-igazolványok” menüpont, ami szerencsére már érdektelen, alatta pedig egy „Receptek”.
– Ó, ez fantasztikus, itt is van.
– Kérem, lapozzon a végére, ott egy vonalkód. Ez az.
A gyógyszerész kezébe veszi a vonalkódolvasót, majd egy elegáns mozdulattal lepittyenti az eRecept azonosítót a telefon kijelzőjéről.
– Meg is van. Ha a másikat is kéri, annak is megmutatja a vonalkódját? Köszönöm!
Pitty.
A gyógyszerész elszalad a két tételért, és miközben ráírja az adagolást, el is mondja:
– Ez 2x1, a másik pedig evés előtt fél órával, lehetőleg reggel.
– Köszönöm, ismerem, évek óta csak ezeket szedem.
Ha nem csupán erről a két gyógyszerről lenne szó, illetve a beteg a két készítményen kívül mást is szed, itt a történet kiegészülne a megfelelő információk átadásával, illetve az esetleges kölcsönhatások kitárgyalásával, különösen a régiek mellé felírt új szerek esetében. Most azonban továbbhaladunk.
– Rendben. Mást ezen kívül?
– Nem, ennyit szerettem volna. És kártyával fizetek.
– Természetesen a telefonnal?
– Naná! – mosolyog az ügyfél.
– Köszönöm, meg is vagyunk, itt írja alá, ezt sajnos még analóg módon kell.
– Tessék.
– Meg is vagyunk, jó egészséget, viszontlátásra!
– Viszontlátásra, köszönöm a segítségét!
– Igazán nincs mit!
Happy end.
Dr. Bodor Áron
A fenti novella megfilmesítési jogait már át is adtam egy nagy múltú stúdiónak, remélhetőleg hamarosan mozgókép formájában is élvezhetjük, megoszthatjuk. Addig is íme egy részletes tájékoztató az alkalmazásról:
https://www.mgyk.hu/admin/data/file/20230411/myeeszt.pdf