Tisztelt Új Kollégáink!
A közforgalmú, illetve kórházi, klinikai gyógyszerészi tevékenység megkezdéséhez több hatósági nyilvántartásba való felvételre is szükség van.
Az első az alapnyilvántartás: Az egészségügyi dolgozók alapnyilvántartásának rendeltetése, hogy tartalmazza mindazon személyeket, akik Magyarországon egészségügyi szakképesítéssel rendelkeznek.
Az alapnyilvántartást az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) vezeti.
Azt a személyt, aki Magyarországon az állam által elismert oktatási intézményben szerzett vagy külföldön szerzett és Magyarországon honosított, vagy elismert egészségügyi szakképesítéssel rendelkezik, az oklevél, illetve bizonyítvány megszerzését követően alapnyilvántartásba kell venni.
Az oklevelet, bizonyítványt kiállító (honosító stb.) szervek az egészségügyi szakképesítés megszerzéséről értesítik az ÁEEK-et, így az alapnyilvántartásba történő felvétel rögzítése az oktatási intézmény jelentése alapján hivatalból történik (az Ügyfélnek ezzel kapcsolatos tennivalója nincs)
Az alapnyilvántartási szám megléte viszont előfeltétele a következő két eljárásnak, így csak ennek birtokában indítható a működési nyilvántartásba való felvétel és a gyógyszerészi kamarai tagfelvételi eljárás. Az Alapnyilvántartási szám az AEEK működési keresőben érhető el.
A második, a kamarai tagság:
Azoknak a gyógyszerészeknek, akik egészségügyi tevékenységet kívánnak folytatni kérniük kell tagfelvételüket a Magyar Gyógyszerészi Kamarába.
A tagfelvételi kérelem nyomtatvány az alábbi linken érhető el:
http://www.mgyk.hu/index.php?id=20100211tagfelveteli_adatlap
A kérelmet a tervezett egészségügyi tevékenység folytatása szerint illetékes területi szervezethez kell eljuttatni. Amennyiben a kórházban, klinikán lesz az első munkahelye, abban az esetben a Kórházi-Klinikai Területi Szervezet a választandó. Amennyiben nem tervez egészségügyi tevékenységet folytatni, úgy a lakcím szerint illetékes területi szervezetnél kérheti tagfelvételét a kamarába.
Amennyiben Budapest Főváros területén kíván egészségügyi tevékenységet folytatni úgy tagfelvételét a Budapesti Területi Szervezetnél kell kérje.
Ez első tagfelvétel az illetékről szóló törvény alapján illetékmentes.
A kérelem benyújtása történhet postai úton a területi szervezet postacímére való megküldéssel. A területi szervezetek elérhetősége az alábbi.
A kérelem benyújtása történhet elektronikus úton is, amennyiben a kérelmező rendelkezik Ügyfélkapu hozzáféréssel.
Elektronikus úton való tagfelvételi kérelmet az ePapir.gov.hu rendszeren fogadják a területi szervezetek.
Ennek folyamata az alábbi:
A harmadik, a működési nyilvántartásba vétel:
A Kamarai tagsággal párhuzamosan a működési nyilvántartásba vételi eljárást is el kell indítani az Állami Egészségügyi Ellátó Központnál.
Az ÁEEK – Humanerőforrás Főigazgatóság Ügyfélszolgálati elérhetőségei:
Negyedik intézendő: az e-Személyi igazolvány
Az EESZT – Egységes Elektronikus Szolgáltatási Térhez való kapcsolódáshoz (például eRecept kezelés) e-Személyi Igazolványra van szükség, ennek igényléséről, aktiválásáról és használatóról az AEEK által készített összefoglaló elérhetősége:
https://e-egeszsegugy.gov.hu/eszig
Ennek igénylése időben függetlenül intézhető a működési nyilvántartásba vételtől és a kamarai tagfelvételi eljárástól.
Frissen végzett gyógyszerészek számára készített tájékoztatónk itt érhető el:
https://www.mgyk.hu/admin/data/file/20200708/frissenv.pdf
Üdvözlettel:
dr. Horváth-Sziklai Attila
hivatalvezető