Tisztelt Egészségügyi Dolgozó!
A tegnapi nap tapasztalatai alapján a mai napon már csak a Fővárosi Kormányhivatal Kormányablakai állnak rendelkezésre meghosszabbított nyitva tartással. A soron kívüli ügyintézés lehetősége továbbra is valamennyi Kormányablaknál igénybe vehető.
Fentieknek megfelelően tegnapi levelem az alábbiak szerint módosult:
Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény alapján 2017. november 1-jétől valamennyi egészségügyi dolgozó köteles igénybe venni az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásait. Az EESZT szolgáltatásainak használatával gyorsabbá, kényelmesebbé és hatékonyabbá tehető a betegellátás.
Az EESZT szolgáltatásai az EESZT ágazati portálon is elérhetők, az egészségügyi dolgozók azonban általában az EESZT-t a megszokott medikai rendszerükkel fogják használni, az adatszolgáltatást ugyanis az EESZT-kompatibilis medikai rendszerek automatikusan megoldják. Az új e-egészségügyi szolgáltatások így integrálásra kerülnek a korábban jól megszokott rendszerbe.
Az EESZT szolgáltatásainak használatához ezért tároló elemet tartalmazó személyazonosító okmánnyal (e-személyivel) történő azonosítás szükséges. Azok az egészségügyi dolgozók, akik nem rendelkeznek
e-személyivel, munkájukat továbbra is tudják végezni, azonban az EESZT által elérhetővé tett adatokhoz nem férnek hozzá, és adatszolgáltatási kötelezettségeiket nem tudják teljesíteni.
Minden olyan dolgozó részére szükséges tehát az e-személyi igazolvány kiváltása, aki az EESZT-t használni fogja, az EESZT-hez kapcsolódóan adatokat fog továbbítani. A háziorvosi rendelőkben az orvosokat és az asszisztenseket, a patikákban ez minden expediáló dolgozót érint; a kórházaknál az orvosok számára biztosan szükséges e-személyi igazolvány, mert így tudnak az EESZT-hez kapcsolódó medikai rendszerbe belépni, ahol mint kezelőorvos adatot tudnak lekérni a betegéről. Felhívom ezért szíves figyelmét, hogy ha régi típusú személyi igazolvánnyal rendelkezik, úgy a legközelebbi kormányablakban igényeljen cserét, illetékmentesen.
Az e-személyit bármely kormányablakban ki lehet váltani. Az EESZT szolgáltatásainak használatára,az e-személyivel való azonosításra vonatkozó részletes tájékoztató elérhető a https://eegeszsegugy.gov.hu/eszig oldalon; az Önhöz legközelebb eső kormányablakok megtalálásában pedig a http://kormanyablak.hu/hu/kormanyablakok portál ad segítséget.
Az igazolványcsere megkönnyítése érdekében a keddi napon (2017. október 31-én) az egészségügyi dolgozók, gyógyszertári dolgozók és gyógyszertári asszisztensek – e minőségük igazolása esetén – soron kívül intézhetik e-személyivel kapcsolatos okmányügyeiket. E napon továbbá a Fővárosi Kormányhivatal Kormányablakai meghosszabbított nyitva tartással, a szokásos nyitvatartáshoz képest további 2 órán keresztül állnak rendelkezésre, kizárólag ezen ügyek intézésére.
Bízom benne, hogy ezen intézkedésekkel is megkönnyítjük az e-egészségügyi szolgáltatások használatát, az ehhez szükséges feltételek biztosítását.
Együttműködését előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Vartus Gergely
miniszteri biztos