Az Egészségbiztosítási Felügyelet működésének célja, hogy ellássa a biztosítottak egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos speciális fogyasztóvédelmét, ellenőrizze az egészségbiztosítási szolgáltatók által nyújtott ellátás minőségét, felügyelje az egészségbiztosítási ellátást nyújtók és az egészségügyi szolgáltatók biztosítottakkal kapcsolatos tevékenységét. A szervezet az elmúlt két évben több mint 10.000 megkeresést kezelt és több mint 1500 hatósági eljárást folytatott le, zömmel a betegellátás terén. Szintén fontos feladata a lakosság tájékoztatása, ennek keretében a Felügyelet hozza nyilvánosságra honlapján az intézmények várólistáit és kezeli a kórházi ellátás színvonalát jellemző 300 minőségi mutatót, azaz összesen több mint 40.000 minőségi adatot.
A Felügyelet munkája azért is elengedhetetlen, mert ez az egyetlen hatóság, amelynek feladata eljárni a biztosítottak és a betegek védelmében. Ez garantálja a biztosítottak ellátásának ellenőrzött minőségét.
Budapest, 2008. január 12. EüM Sajtóiroda