Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Nyomtatható változat
2010. július 06.
Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok? - kreativ.hu

Fájdalmas megszokások

Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok?

[2010.07.05. 15:02]

 

Továbbra sem mernek sok kreativitást vinni reklámjaikba a gyógyszergyártók. Egy-egy merészebb próbálkozás után megint minden visszasüpped a megszokott szintre. Mi hozhat ebben változást?

Bár valószínűleg nincs ember az országban, aki ne ismerné az Advil Ultra Forténak – a Corvus Design által készített – reklámszpotját és fiktív főszereplőjét, Urbán Ildikó művelődésszervezőt, ez a tény legkevésbé sem annak köszönhető, hogy a szpot kreativitásával és újszerűségével annyira megragadt volna a fejekben – jóval inkább annak, hogy 2009-ben ezt a szpotot adták a legtöbbet a hazai tévécsatornák: az AGB Nielsen adatai szerint összesen 15 274 alkalommal. A Canesten Kombi „Na, ettől most elmenekültek a pasik, és nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról” reklámszövegét is bizonyára minden tévénéző magyar kívülről fújja – miközben ez a szpot is egyik iskolapéldája lehetne a kreativitás hiányának. Vajon miért törvényszerű, hogy a gyógyszerreklámok kreatívminősége az átlagos szint alatt marad, miközben a gyógyszercégek hatalmas összegeket költenek kommunikációra?

Tovább >>

2018-2024 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél