Fájdalmas megszokások
Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok?
[2010.07.05. 15:02]
Továbbra sem mernek sok kreativitást vinni reklámjaikba a gyógyszergyártók. Egy-egy merészebb próbálkozás után megint minden visszasüpped a megszokott szintre. Mi hozhat ebben változást?
Bár valószínűleg nincs ember az országban, aki ne ismerné az Advil Ultra Forténak a Corvus Design által készített reklámszpotját és fiktív főszereplőjét, Urbán Ildikó művelődésszervezőt, ez a tény legkevésbé sem annak köszönhető, hogy a szpot kreativitásával és újszerűségével annyira megragadt volna a fejekben jóval inkább annak, hogy 2009-ben ezt a szpotot adták a legtöbbet a hazai tévécsatornák: az AGB Nielsen adatai szerint összesen 15 274 alkalommal. A Canesten Kombi Na, ettől most elmenekültek a pasik, és nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról reklámszövegét is bizonyára minden tévénéző magyar kívülről fújja miközben ez a szpot is egyik iskolapéldája lehetne a kreativitás hiányának. Vajon miért törvényszerű, hogy a gyógyszerreklámok kreatívminősége az átlagos szint alatt marad, miközben a gyógyszercégek hatalmas összegeket költenek kommunikációra?
Tovább >>